24 mars 2009

Packad och klar är jag

Nu har jag packat om i resväskan: skidkläder, långkalsonger , mössor och vantar är utbytta mot vårkläder så som jeansjackan, jeanskjolen, tunnstrumpor tom den "lilla svarta" har fått följa med. Imorgon tidigt bär det iväg till Barcelona. Nya kameran är med. jag hoppas kunna fota fina snöfria vårbilder.
Jag måste bara få klaga lite grann.....
Magsjukan på förra veckans fjällsemester är nu utbytt mot värsta BONNFÖRKYLNINGEN, ögon och näsa rinner. Sitter med solglasögonen på nu annars ser jag inget för tårarna bara sprutar. Jag ser ut som Rudolf med röda mulen!!!!
Egentligen skall man inte klaga men lite eländigt är det med mig.
Nu ska jag sätta på mig flygsjukeplåstret bakom örat, göra en god kopp te, lägga mig i sängen och lyssna på Karlavagnen. Natti, natti.
Önskar er alla en god fortsättning på veckan!

7 kommentarer:

Lilla B sa...

Eländesförkylning är bättre än kräket!Krya på dig och ha en riktigt skön tid i Spanien!

billan sa...

Lilla B:
Tack!
Det skall bli skönt att lämna snön för ett vårligt Spanien.
Jag ska ha det hur skönt som helst och vandra i botaniska trädgårdar och fota massor!

Anonym sa...

Aj vilken otur med förkylningen, hoppas att den släpper. Hälsa ljuvliga Barcelona från mig och ser du Messi, Xavi eller Iniesta så hälsa till dem också. Ha det så bra och fota mycket.

billan sa...

Slottsträdgårdsmästaren:
Lite spansk vår skrämmer nog bort min snuva illa kvickt.
Jag skall ställa mig mitt på "La Plaza" och hälsa staden från Dig. Och vem vet det kanske kommer en och annan Iniesta i min väg med:)
Jag lovar att fota massor och må gott!!

Åsa! sa...

Ska du åka till Barca! Avis blir jag som sitter här i en snödriva. (nästan iallafall)
Ta och lämna förkylningen hemma tycker jag, va ska den med att göra;)

Anonym sa...

Skönt att den andra åkomman är borta i alla fall! Ha det så skönt i Barcelona men håll ordning på väskan! När jag och mina jobbarkompisar var där råkade vi ut för fräcka väskryckare med motorcykel...

billan sa...

Åsa:
Helt underbart har jag haft det, men nu är jag hemma i min snödriva:) Inte kul......

Katarina:
Vilken härlig stad, med precis som du säger massor med väskryckare och ficktjuvar. Den här gången har jag i alla fall klarat mig från tjyvar!