27 oktober 2008

Uffe, Uffe......

Vilken kväll!
Alla som känner mig vet att jag är en sån som alltid vill stå längst fram, dansa, hoppa och sjunga med. Gårdagens konsert var ju precis som förväntat en helt annan upplevelse.
Dock inte på nått sätt sämre, bara annorlunda.
Första delen, det är som om det bara vore Uffe, gitarren ,munspelet och jag . Världen stannar!!!
Sedan kommer bandet in, klart man saknar "Barken", men det här gänget var mycket tight och samspelt. Helt klart mer än godkänt, en x-tra stjärna till Marcus O med sin gyllene sax. Magnifikt, många nya tolkningar av gamla låtar.
Två timmar och femtiofem minuter. Gamla Uffe blir bara bättre och bättre.
Dessutom verkar han alltid ha så mycket att säga mellan låtarna nuförtiden, han delar med sig generöst av både Jacktiden, förhållandet till sin barndoms svensklärare Olle Hägg och finanskraschen på Island.
Jag vill som vanligt ha mer!!!
Zebran är fortfarande högst på listan, men den här kvällen kommer inte långt efter.
Dessutom lovade julmänniskan Uffe L att göra en julturné. Man blir lycklig!!!!
Svårt välja ut några favoriter allt var ju så bra.
Men ska jag välja ut nått får det bli:
¤Hungerdepartementet
¤Folket bygger landet
¤Evangeline
¤Hon
¤Baby om morgonen
¤En eld i kväll
De nya låtarna, "Din tid är ute" och "Lär dig älska mörkret" smakar också mer!!!
Nu är nya skivan beställd, i väntat på den njuter jag av Club Zebra.
Spåret "Hon " går på repeat, om och om och om igen. Den plinkas ofta på gitarren med!!! (när jag är ensam hemma!!!!)
Tack för ikväll

2 kommentarer:

Hasse Wester sa...

Så bra att du är nöjd. Igår beställdes biljetter till Globenkonserten den 21 mars.

billan sa...

slottsträdgårdsmästaren:
Jag är också himla sugen på vårkonserten, men det verkar krocka med fjällsemestern.
Snyft, snyft...