05 oktober 2008

Varför går alltid helgerna så förtvivlat fort???

När man stämplat ut från jobbet på fredageftermiddagen känns det som om man har en oändligt lång ledig helg framför sig. Massor med planer på allt man vill göra och inte göra men måste göra. Vips så är det söndagkväll och man har inte kommit halvvägs med allt man planerat göra.
Tänkte ägna denna helg åt en del måsten men mest åt vila och avkoppling.

På hemvägen fyllde jag matkassen med mycket godsaker, oxfilé, fisk, skaldjur och goda grönsaker. Ett par goda viner fick jag också med mig hem. Väl hemkommen: på med en värmande brasa i kaminen, av med trånga jeans och på med flislångkalsongerna och skinntofflorna.
Sambon och jag värmer upp med vinbärssniglar och ett gott rött i glaset.
L:W´s DAUGAVA bakgrunden , "En tätort på en slätt" är helt ljuvlig.
Efter en välsmakande svamplasagne och lite slötittning på TV är det dax att släcka lampan.

Abrupt uppvaknande på lördagmorgon, !! En allt för tidig och mycket enveten telefonterror från dottern om nån läckande kran och packningar, passar ärendet vidare till andra sänghalvan inte nått för mig.
Regn och blåst ute, varken hunden eller katten vill gå ut.
En tur till tippen med en släpvagn skrot, förstår inte vart allt kommer ifrån.
Då helt plötsligt visar sig solen, glad blir man även om den vara orkade lysa en yttepyttestund.

På eftermiddagen kommer yngste sonen på ett efterlängtat besök.
Familjematlagning och film-tittning står på programmet.
Lägger ut några bilder på maten sedan, det blev kanon.

Söndagen fylls av tvätt, damsugning och en del läsning.
Det var allt för nu!

Inga kommentarer: