19 november 2010

Trevlig helg!

I morse visade termometern på minus 12 grader. Det är en klar och krispig novemberdag här hos mig. Solen gnistrar i den vita snön. Jag blir allt mer övertygad om att vintern är här för att stanna.


Ikväll får vi finbesök, barn-barnet A är föräldraledig och tänker tillbringa natten tillsammans med oss. Vi ska leka, läsa, mysa tillsamman och äta Osso Bucco med risotto till kvällsmat.
I morgon packar mannen, djuren och jag oss i väg till torpet. Det börjar bli dags att plocka fram adventstjärnan och stakar. Hoppas även få tid att besöka mina favoritbloggar, jag har missat massor med trevlig läsning senaste veckorna.....

Må så gott och ha en trevlig helg!

9 kommentarer:

slottsträdgårdsmästaren sa...

Ha en riktigt fin helg i ditt julkortslandskap. Nu ska jag snart in i slottet och äta tårta. Det är födelsedagsfika på gång.

Åsa! sa...

Det är härligt med riktig vinter!

Önskar dig en fin helg med lagom mycket snöskottning ;)

Bea sa...

Samma här, tror att vintern stannar och det verkar bli en låååång vinter!
Hoppas helgen blir trevlig!
Kram /bea

Inger sa...

Visst, vintern är här på riktigt...
Ha en skön helg och mys med barnbarnet:)
Kram

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Jaadåå... visst är den är för att stanna.... :-) Låter som en riktigt mysig helg!

Ha det gott!
Kram Charlotte

Jord under naglarna sa...

Ja, nu är vintern här! Jag väntar på ett lager snö till så att skidspåret kan dras upp.

Jag ser framemot första advent, men jag önskar att det inte var så mycket annat till veckan så jag hade kunnat pyssla lite inför det, men några stjärnor ska väl komma upp!

Skatan sa...

Jag blir alltid så glad över dina fina bilder ... till och med att jag kan uppskatta snön och vintern. Den ääär ju vacker om den inte bara vore så kall!!!

Ha en fin helg du också!

Kram!

Britt sa...

Nu känns det att vintern är på väg//Britt

Beppan sa...

Visst är det vinter! Minus 14 och snålblåst. Brrrrr... Så skönt att parkera framför brasan.
Och mörker har vi också gott om. Fem timmar om dagen är det visst dagsljus här läste jag. Bäst att tanka ljus och syre på en lunchpromenad.
Fast snart vänder det mot en ny vår! :-)