29 december 2010

Gott Nytt År



I morgon bitti bär det iväg till de småländska skogarna. Vi kommer att fira nyår tillsammans med äldste sonen, sonhustru och barnbarnen. Nu är de bara att hålla tummarna och hoppas att de 80 milen enkel resa går som tåget, nej förresten INTE som tåget för då kommer vi inte fram förrän nästa år! Vad jag menar är att vi hoppas slippa snöoväder, olyckor och annat elände .
Att vi får en harmonisk bilresa med Ulf Lundell i cd-spelaren, tuggandes vårt medhavda fika, jag hatar vägkrogarnas utbud.

När jag kommer hem ska jag börja planera frösådderna, först ut blir chilepepparen. Åh vad det kliar i mina trädgårdsfingrar!

Önskar er alla en fin nyårshelg och ett riktigt Gott Nytt År!
Posted by Picasa

13 kommentarer:

Inger sa...

Gott Nytt År, billan!
Kör försiktigt till Småland.
Hoppas ditt nästa år blir kanonbra, och kanske vi ses då igen:)
Kram

Laila sa...

80 mil, oj! Kör försiktigt!
Här är fröplaneringen i full gång. Gläds också åt att det blir liite ljusare för var dag...
Ha en riktigt skön helg!
Laila

skogsnuvan sa...

Hoppas du får en trevlig resa och ett GOTT NYTT ÅR

Anita sa...

Gott Nytt År till dig också Billan! Kör nu försiktigt till Småland. Ni har lång väg framför er och är säkerligen på väg just i detta ögonblick.

Det där med chili fik det att pirra lite extra i magen på mig. Jag ska snart skicka efter mina chilifröer ... en påse finns redan hemma, 'fish' igen förstås :)

Ha det gott så "ses" vi nästa år!

Kram
Anita

Åsa! sa...

Hoppas resan gick bra och att ni fick en fin nyårshelg!

Lilla B sa...

Ha en bra resa och fira sen in ett riktigt Gott Nytt År!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Önskar dig också ett Gott Nytt År!!!!

Kör försiktigt och jag håller tummarna att vädret blir bra!

Kram, kram
Charlotte

Beppan sa...

Önskar dig ett Härligt Nytt År!!

De där frösådderna lockar verkligen. Får väl vänta några veckor i alla fall...
:-)

Britt sa...

Önksar dig ett riktigt gott 2011//Britt

Jord under naglarna sa...

Jag hoppas att resan ner gick bra och att ni fick köra i lugn och ro.

Ja, just det chilifrön är det första jag brukar köpa, men jag har inget riktigt såsug ännu.

God fortsättning på det nya året!

Unknown sa...

Hej Billan, och ett riktigt Gott Nytt Trädgårdsår 2011!
Jag ser verkligen fram emot att få följa ditt chiliodlande från början:)
Ha det fint,
Charlotta

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej där!
Aha, det är här du hör hemma! Så trevligt att få ett namn (och nacke.-) till denna sida...
Jag lägger in dig på min bloglista!

Kram H.

Bea sa...

God fortsättning!
Hoppas resan gick väl och ditt nya år har börjat väl!
Snart är det dags för ny planering av sådder - härligt!
Må gott! /Bea