17 december 2010

Trevlig helg!

Det är glest nu mellan uppdateringarna på den här bloggen. Så blir det när det stora datorhaveriet slår till. Jag hankar mig fram så gott det går, lånar lite här och lånar lite där. En ny bärbar är beställd och det har utlovats att den skall komma till ett utlämningsställe nära mig den 22 december.

Idag är första dagen på länge som jag inte fryser halvt ihjäl, det är endast ett par minusgrader och snöyra. Helgen kommer att bestå av julförberedelser och lite nöjen. Ännu har jag inte drabbats av julstressen, det blir som det blir. En sak är dock säkert, det blir inte någon lång julledighet. Tre röda dagar går fort.......


Det brukar oftast stå vita hyacinter på mitt bord. Men november har gjort mig så trött på kyla och vitt, och fått mig att längta så fruktansvärt efter färg....grönt och blått! Det blev några vackra blålila lökar som fick följa med mig hem för några veckor sedan. Oj va det doftar ljuvligt nu!

Må så gott och ha riktigt trevlig helg!

9 kommentarer:

skogsnuvan sa...

Känns som om man fått nog av kyla och vitt nu. Snygg blå hyacint. Tyvärr är jag allergisk mot hyacinter så jag kan inte ha några.
Det har varit en förfärlig kyla och nu snöar det förfärligt men är bara 5 grader. Jag har skottat i flera timmar men om man måste välja så är det värre med kyla.

Inger sa...

Jag gillar blå hyacinter bäst, men vita är också vackra. Förstår att du längtar efter din nya dator, inte lätt att vara utan. Julen blir som den blir, så sant.
Kram

Lilla B sa...

Trevlig helg! Ska försöka hitta hyacinter som verkligen doftar mycket. De är så vackra men de senaste tio åren är doften nästan borta. Eller är det bara här i trakterna de säljer såna, tro?

Åsa! sa...

Snyggt med lite färg tycker jag, vitt har vi ute så det räcker och blir över ;)

Må gott och ha en fin fortsättning på helgen Billan!

Jord under naglarna sa...

Mina blå hyacinter blommar och doftar gott nu! De vita brukar ju knappt ha någon lukt, men de är fina.

Skatan sa...

Kylan är klart värst denna vinter ... och den kom ju så tidigt också och bara "höll på och höll på och höll på" Jag tänker ofta på er norrut som har det värre än oss "härnere" ... och beundrar er "tåga".
Underbar hyacint! Färgen är fantastisk. Men ... min syster klarar inte av doften och vi skall fira jul tillsammans så ...
Inga hyacinter i år för mig.

Ha en riktigt härlig julhelg ... underbart är kort ... framöver.

Kramar!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Usch då... datorhaveri är måttligt kul! Har också fallit för de färgade hyacinterna i år, även om vit fortfarande är favoriten.

Nu tycker jag att det får sluta snöa..... Det räcker liksom..... även med kylan....

Ha det gott!
Kram Charlotte

haspet sa...

Är du redan trött på snö och kyla? Håll ut, det är väl bara en tre-fyra månader kvar ;-) Visst är det underbart med hyacinter, jag föredrar också dom vita men blå är också riktigt härliga. Tyvärr blir det inga hyacinter här till jul eftersom syrran kommer hit med sin familj och dom är jätteallergiska. Får väl köpa på "rean" efter jul och njuta av dom till nyår.// peter

Anita sa...

Nej men ... datorhaveri. Så trist. Hoppas den nya datorn levereras i tid.

Själv har jag inte orkat blogga något senaste tiden, har suttit alldeles för mycket vid datorn på jobbet. Men nu är det jullov och jag ska äntligen ta mig tid att gå runt bland mina favoritbloggar :)

Gillar din vackra hyacint. Det påminner mig om att jag måste ta in mina hyacinter från uterummet. Jag köpte dom för en vecka sedan och ställde dom där så dom inte skulle blomma ut innan jul. Och dom har inte rört sig ur fläcken så det är nog bäst att ta in dom i stugvärmen. Vill ju ha hyacintdoft på julafton.

Ha det så bra nu i julstöket. Jag håller tummarna för att din dator kommer som utlovat.

Kram
Anita