23 maj 2010


Projekt "rött växthus" börjar bli färdigt, en lång planteringskö väntar både i garaget och på husets fönsterbrädor. Några pelargoner, chilisarna, zuccini och gurka har fått flytta ut idag.
Mannen föreslog att vi skulle sätta upp en lampa med dimer när vi ändå höll på, han är trött på att se mig irrandes runt med pannlampa på kvällskröken. Vi hittade en på Ikea som passade riktigt bra. För övrigt är det länge sedan det var så här kallt på kvällen endast 7 grader nu ca kl 23.45, stödfläkten får allt gå inatt.


Den stora häggen på baksidan har börjat slå ut. Jag tror att det är en av mina absoluta doftfavoriter. Vi har ikväll tillbringat några timmar i den varma badtunnan, skönt för en trött och sliten kropp. Varmt bad och ljuvlig hägg-doft, oslagbar kombo......


Första rutiga skönheten i min trädgård har slagit ut i helgen.


Många lökar blommar fortfarande.


Mitt stympade körsbärsträd, gör sitt bästa för att glädja mig med sina blommor.


Gult är inte fult.......


Det har regnat en hel del idag, hoppas på mer sol och värme imorgon.


Blå pärlor i massor.

6 kommentarer:

skogsnuvan sa...

Ser då direkt att du inte kan tävla om norrlands fulaste växthus. Ser fint och ordentligt ut. Jag måste nog ut och städa i mitt växthus ikväll tror jag.

Åsa sa...

Nu är häggen så vacker, och inte är gult fult inte!

Unknown sa...

Visst är det underbart med häggens ljuvliga doft. En av mina favoriter också. Att få njuta den doften sittandes i badtunna låter extra härligt! Vilket fint växthus du har och lampan passade verkligen perfekt.
Ha det gott,
Charlotta

Inger sa...

Så fint ditt växthus blivit, önskar att jag hade plats för ett. Många fräscha blommor nu och framöver.
Ha det gott!

skogsnuvan sa...

Rabarberreceptet kommer på bloggen ikväll och jag lovar. Det är en toppengrej. Bara lite bökigt att göra mandelcremen.

Jord under naglarna sa...

Så fint växthuset blivit!!

Jag har ju förmånen att ibland få bada i tunna, men någon hägg finns tyvärr inte i närheten av tunnan, synd, för det lät otroligt bra!