23 juni 2010

Torparhelg

I morgon bitti kommer sotaren till torpet. Lite bökigt att få till en ledig dag mitt i semeseterperioden... men det gick:)
Vi kom fram ganska sent. Ljust och vackert ute. En miljon myggor mötte oss så fort vi öppnade bildörren, men som tur är gillar dom alltid mannen mycket mer än mig......
Härlig grönska på torpet, gräset är typ 30 cm högt......:((
Inte mycket som blommar nu. På grusgången syns några vita sibiriska vallmo, annars är det knopp i de mesta.
Det är Signes första torparhelg, hon smyger runt och kollar i varje vrå. Hennes hjärta bankar, det är lite läbbigt med ett nytt ställe. Efter ca en timmes rekning, ett fat med torsk och en identifierad kattlåda är allt frid och fröjd. Nu ligger hon i soffan bredvid Frida och snusar gott.
Förra veckan blev Signe ID-märkt, inte av veterinären utan av Pusan. Efter att ha flyttat sig typ 15 gånger, klappat till med tassen utan klor typ 20 gånger och Signe ändå inte slutat terrorisera gamla Pusan så brann det ordentligt! Ett litet hack i örat blev resultatet, nu är hon inte någon annan kisse lik:))
Må så gott!

6 kommentarer:

Inger sa...

Hon är jättesöt, även med märkt öra.
Ha en skön midsommar!

Anonym sa...

Lite roligt att du oxå har en Signe-Katt !! Våran Signe har lyst med sin fråvaro sen valpen flyttad in......

Anonym sa...

Det var jag, Reneé, som skrev anonymt !!!

skogsnuvan sa...

Men du. Den lilla sötnosen ser precis ut som min Oskar bara mindre och smäckrare.

Åsa! sa...

Men Billan, hur söt får man lov att vara!!!
Önskar dig en finfin midsommarhelg!

Anonym sa...

Hahaha tänk va tur att jag har dig så jag får läsa lite roligt ibland :D KRAMAR Anita S-s