10 april 2010

Påsklov i fjällen

Vi har haft ett skönt påsklov i Hamrafjällen tillsammans med två av barnen, måg och barn-barn. En trivsam vecka har det varit med skidåkning, promenader, sällskapsspel, god mat och dryck mm. Skidor på höjden och platten. En kväll på lilla fjällkrogen Buskvallen med fjälltapas, öl- och whiskeyprovning, och mycket annat trevligt.Vi har för vana när vi träffas hela gänget att ansvara för mat och dryck olika dagar, skönt att turas om och ibland få sätta sig vid dukat bord. Allt har varit jättebra förutom vädret som har varit riktigt skruttigt!
Till mångas förvåning har jag hållit mig hel och frisk, mina arbetskamrater var jättelyckliga när jag kom tillbaka efter ledigheten utan gips......



Vi har tillbringat många fjällveckor genom åren här i Kaptensgården, både sommar och vintertid. Gott om utrymme har vi i stugan, här trivs vi.


Utsikten är magisk, jag kan sitta i timmar och bara stirra på allt det vackra!


Så här lycklig blir man över en napp i påskägget:))


Inpackad för pulktur i längdåkningsspåret tillsammans med mannen, mormor och Frida.


Frida älskar livet i fjällen med snö och barn-barn, men hon blir sååååå trött ibland. När man är en Frida som snart fyller elva år kryper man gärna upp hos husse mellan varven för en avkopplande tupplur.....

Förr hängde man en soppgryta i järnstativet över elden, nu för tiden hänger man upp haklappar på tork där i stället.


En trevlig kväll på "Buskvallen Inn", en jättegod måltid med fjälltapas till förrätt avslutades med öl och whiskeyprovning. 40 goda ölsorter och 20 fina whiskysorter från många olika länder, 20 kr / dl för öl och 25 kr/ cl för whiskey´n, billigt eller hur? Mycket gott och trevligt!

7 kommentarer:

Ingela sa...

Så mysigt det ser ut, med hundar och ungar, eld, mat och dryck, vad mer kan man önska sig.

Kram

Anonym sa...

snart är det vår tur att åka dit ;))

Åsa m bihang

Inger sa...

Bäst av allt, få vara ledig och tillsammans med familjen, fjällen bjuder alltid på avkoppling tycker jag.

Åsa! sa...

Jag förstår att ni trivs där. ser urmysigt ut!
Ha en riktigt bra söndag Billan!

skogsnuvan sa...

Ser väldigt mysigt ut även för en sån som jag som inte är så förtjust i fjällen. Kan bero på att det ser ut ungefär som hemma och när jag reser vill jag åka någonstans där det är lummigt och varmt eller till havet.

billan sa...

Ingela:
Instämmer, möjligtvis att man skulle kunna önska sig en vecka till.....

Åsa B:
Lyckliga er!

Inger:
Bästa tänkbara avkoppling!

Åsa:
Kan inte bli bättre, stugan är mysig och naturen är helt makalös!

Skogsnuvan:
Håller med, men fjällen är nått speciellt även på sommaren. Jag älskar att vandra miltals på vidderna och allt är bara tyst och stilla............

Anonym sa...

Känslan av att få " småpysar" ( barnbarn) i familjen är nästan mer bra än jag kan fatta.....

Reneé