12 april 2010

Solgult


Himlen är klarblå och över allt lyser en stor gul sol. Marken täcks fortfarande av massor med snö. Inga vårblommor här inte. Det känns ändå som att det inte dröjer allt för länge nu innan våren kommer på riktigt. Jag har precis kommit in från lunchpromenaden med Frida och mitt ansikte är alldeles solvarmt, det är en bra medicin mot vårsjukan som jag lider av.
Ikväll efter jobbet skall jag samla ihop allt granris, ljung och vinterdekorationer för vidare transport till återvinningen. Och om jag lyckas gräva fram skottkärran skall jag också kratta ihop alla kilon med fågelfrö rester som täcker marken under pilarna.
Må så gott och ha en fin vecka!

6 kommentarer:

Åsa! sa...

Hur länge brukar ni ha snö kvar?
Visst är det underbart med denna varma goa sol!

Hannele på Hisingen sa...

jag har sett tussilago :)

skogsnuvan sa...

Nu ser man förfallet i trädgården och som sagt hur mycket fågelfrö som helst. Men visst är det härligt med blå himmel och gul sol.

Jord under naglarna sa...

Nu är det inte särskilt vackert ute alls, men snart så spirar det!

Inger sa...

En bukett med tussilago fick jag av mitt barnbarn igår. Och här blommar krokus och snödroppar, i söndags kom första blommorna. Så om det inte börjat hos dig, kommer det att hända vilken dag som helst.
Ha det gott!

billan sa...

Åsa:
Som regel brukar snön gett vika någon gång i mars. Det är jätte länge sedan vi hade sådana här snömängder. Visst är det skönt med sol, äntligen!

Hannele:)
Idag har jag äntligen sett årets först tussilago, underbart!

Skogsnuvan:
Det är fortfarande massor med småfåglar här vid fågelbordet, får nog fortsätta mata bra länge än.
Trädgården ser verkligen för bedrövlig ut.

Jord under naglarna:
Nu har det äntligen börjat spira så smått, snön minskar stadigt för var dag som går!

Inger:
Så rätt du hade, idag kom våren till mig....Tack och lov!