01 juli 2010

Semestervittring

Nu är den nära, den efterlängtade semestern. Långa, sköna, lata dagar har jag framför mig. Dricka morgonkaffe i solen på verandan. Jord under naglarna och skitiga fötter. Ta dagen som den kommer. Sitta ute i "Bodegan" jätte länge på kvällarna och inte behöva lägga mig i tid för att orka upp på morgonen. Sova när jag vill, äta när jag vill och göra vad jag vill.
En arbetsdag till sedan fyra veckors ledighet.
Barbro Hörberg- Med ögon känsliga för grönt


Nyanser av grönt


Timjan mattan är så mjuk och skön.

7 kommentarer:

Inger sa...

Lyckliga du som har semestern framför dig, jag börjar se slutet på min, bara nästa vecka kvar:(

Ingela sa...

Det låter helt underbart och rofyllt! Hoppas på väder som passar till. Fina bilder!

Kram
Ingela

Unknown sa...

Du låter som ett semesterproffs! Någon som verkligen vet hur man firar bästa semestern!
Ha en härlig vilotid,
Charlotta

Med fingrarna i (j)orden sa...

Hoppas du får en underbar semester.
Eva

Åsa! sa...

Låter alldeles alldeles underbart!

Anita sa...

Nu är du mitt i din semester och jag hoppas att du njuter riktigt mycket. Själv har jag en vecka kvar innan jag får gå och som jag längtar. Men ... den som väntar på något gott.

Kan meddela att jag börjar får riktigt många chilifrukter på min "chili fish" nu. Vackert grönvita är dom precis som bladverket.

Ha nu en riktigt skön fortsättning på din semester!

Jord under naglarna sa...

Jag hoppas att du mår gott och jag önskar dig en fin fortsättning av semestern!