28 september 2010

Storskogen

Efter några dagar på torpet med storskogen runt omkring känner jag mig redo att säga tack och adjö till sommaren och hälsa hösten välkommen. Vi har lagat och njutit av god mat o dryck. Suttit i mörkret framför sprakande brasa med levande ljus och sällskapsspel. Läst böcker och lyssnat på musik. Sköna promenader i solen, burit in ved, jagat kattor.... och frusit om fötterna!
Sovit länge, laddat kropp och själ! Tur att vi har torpet....


Nu vågar jag inte vägra strumpor längre, det är kallt och det är varma sockor och grova skor som gäller.
Kryp ner under fleecefilten mina vänner, tänd massor med ljus och njut av höstmörkret!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Det ska jag göra! Jag lovar! Kura skymning är det bästa jag vet:)
Ha det gott,
Charlotta

Britt sa...

Det låter som en god ide och rätt skönt att mysa lite//Britt

Skatan sa...

Jag gillar också storskogen ... alla årstider men hösten kanske ändå är bäst ... med alla färger ... och svampar och ...

Kram!

Åsa! sa...

Så underbart att ha ett sådant andningshål i tillvaron, både för människor och djur!

Inger sa...

Skönt att du har en plats där du kan varva ner och hämta nya krafter. Det behöver vi i vår jobbiga vardag.
Ha en skön helg!

billan sa...

Charlotta: Även jag är en "Kura skymnings människa:)"

Britt: Nu är bästa tiden för vila och mys:)...

Skatan: håller med dig hösten i storskogen är bäst!
Kram!

Åsa: Jag blir som en ny människa efter ett par dagar där...

Inger: Att vi behöver.......
Ha en skön helg du med, Kram!