30 september 2010

Öppet växthus

Sista septemberdagen, en snabbrunda med kameran på lunchen. Soligt och fint höstväder. Växthuset borde vara stängt för säsongen vid det här laget, men vi håller allt öppet en tid till. Det är kallt på nätterna, under noll var och varannan natt! Stödfläkten jobbar för fullt, elräkningen kommer på posten:(


Chilepeppar och tomater kämpar för att hinna mogna innan växthuset stänger för säsongen. Årets sista gurkor sparar jag till helgen, lyx på mackorna.


Jag vill att chilesarna skall få lite mer färg och hetta innan stora skördandet börjar. Får se om vi kan slå förra årets dryga 3 kilo.......


En klase Brandywine som börjar skifta i färg.
Må så gott!

4 kommentarer:

Lilla B sa...

Vilka mängder du har kvar!! Härligt ser det ut. Jag har stängt mitt växthus för säsongen. Den rutiga duken är tvättad och hänger på tork.

Inger sa...

Härligt att hålla sommaren kvar så länge det bara går:)
Blir nog för trångt med ett växthus för mig, man kan inte få allt...
Kram

Unknown sa...

Brandywine som är stripiga??? Har jag aldrig sett! Fantastiskt vackra!

Ja, nu finns det snart ingen återvändo... Bara att se framåt:) Någonstans långt där framme finns en ny vår...
Ha det gott,
Charlotta

Jord under naglarna sa...

Jag skördade ju mina tomater och chili förra helgen. Jag trodde inte alls att de skulle mogna inne, men det gör de faktiskt.

Jag tycker att det är underbart att barnen bara kan norpa sig en tomat eller två när de går förbi brickan där vi har dom!

Elsa Beskow-bilderna har jag köpt härifrån: http://www.barnbokhandeln.com/