21 november 2008

Fredag igen!!

Tror att jag drabbats av ett virus igen, och inte nått vanligt litet snorvirus utan det värsta av dem alla........ TOMTEVIRUSET!!!! Kommer smygande där i mitten av mörka november när man minst anar det. Man har inte en chans att värja sig och föresten jag tror inte ens att jag riktigt vill värja mig. Hyacinter, glögg, lusssekattor, tomtenissar.................... Äntligen!
Snön faller och vi med den. Dax att leta fram lådan med stjärnor , slingor och stakar.
Gröten , skinkan, pepparkakor, knäcken och..........!
Fast inte ikväll, kanske imorgon eller nästa dag.
Inget saffran eller glögg ikväll, här är det klassisk grabbmat som dukas fram. ( funkar även för en kvinna av 56ans årsmodell)

Först en 70-talare som tål att upprepas: Sill á la russe, en ljus lager och en liten OP därtill.


En Biff Rydberg satt fint därefter.


En trevlig helg till er alla!

1 kommentar:

Anders Billfors sa...

Oj oj! Jag skiter i sill och konstigheter men en Karlovacko.. smaskigt