23 november 2008

Katt i fönstret.......

Katt i fönstret, träd på torg
Timmarna står stilla
Brev från dig långt hemifrån och tiden, den står stilla
......................................
Gröna ögon, kolsvart hår
Han ser på regnet som faller
Katt i fönstret, regn på torget
Här står tiden stilla
U.L Måne över Haväng 1993


Första domherren kom till vårt fågelbort igår... då är det oväder på gång som min mor sa.
Småsnöar lite utanför fönstret idag, men tror att domherren spådde lite fel.
Inget oväder så långt ögat kan se. Det blir nog en skön långpromenad framåt dagen.
Först på programet står en låååång skön frukost framför brasan.
Mannen har planer på att skjuta min dator idag, låter våldsamt. Som tur är har han jägarexamen så jag litar på att han gör det på ett bra sätt. Jag ägnade gårdagskvällen åt att rädda så mycket som möjligt av allt jag lagrat på min käre dator. Den har varit otroligt seg och trött ett tag, behöver nog en lite omvårdnad!

Lördagskvällen var för övrigt lugn och god:
När jag tänker tillbaka var den kanske inte helt lugn, jag eldade upp grillpenseln och orsakade en stor rökutveckling. Inte så farligt tycker jag men mannen stönade och ojjade sig!
Resultatet blev bra!
Ugnsbakade småtomater, guaccamole, vita bönor marinerade i chili, vitlök och örter. En grillad lammkotlett och ett glas Chianti därtill.


Pricken över I´t
Chokladshot med hallon, en kopp espresso och en liten calvados . Gud va gott......




Inga kommentarer: