18 november 2008

Åldrandet



Vaknade i gryningen av en blixtrande och bultande skalle, näst intill spyfärdig. Läge för ett piller och in under täcket igen. Det var länge sedan jag drabbades av de där eländiga hormonmigränen. Dagarna (och nätterna) består ju annars mest utav svettningar och svallningar, kofta av och kofta på. Men än finns det liv i gumman!
Nu har jag i allafall börjat vakna upp igen och förflyttat mig till braskaminen. Sitter här tillsammans med lilla Frida, Pusan och min lilla bärbara surfkamrat. Djuren är som vanligt översvallande vänliga och glada över att ha mig hemma, dom skiter i att jag ser ut som attan!!!!
Det här blir en dag i slow-motion, iklädd morgonrock och tofflor.
Idag känner jag mig gammal och sleten......
UPPDATERING kl 14.10
Nu har det dessutom börjat regna, så nu är väl snart det vackra vita snötäcket borta.
Kaffekvarnen låter hiskeligt högt idag. Och nu är det inte bara skallen som gör sig påmind, nu börjar hälsporren bråka också. SKITDAG..........

2 kommentarer:

Lilla B sa...

Inte roligt att känna sig skruttig. Men trösta dig med att det är temporärt!
I morgon är det säkert bättre.

billan sa...

Lilla B: Du är en vis kvinna, alldeles rätt hade du. Idag är livet bra igen!