24 januari 2009

Går i ide

Nu låser jag ytterdörren och stänger in mig ett par dagar.
Det har varit en tuff arbetsvecka, kände mig ledsen och trött när jag "checkade ut" igår.
TVsoffan och På spåret blev fredagskvällens ljuspunkter.
Helgen kommer att gå i återhämtningens tecken. Musik, mat, läsning.....
Jag skall elda massor............ alltså brasor och ljus, jag är ingen pyroman om nu någon händelsevis trodde det. Jag har en hel trave med olästa böcker som väntar.
Kommer väl inte undan lite hemarbete, typ tvättkorgen som skriker efter en tömning, badrum och toa ser inte så värst inbjudande ut. Men det kommer att gå i sakta tempo.
Mannen skall montera upp nått grejs i garagetaket som man kan hänga upp takboxen på.
Om några timmar kommer kalvläggen att puttra på spisen, tomat, morot,vitlök, själkselleri, vin...mums. Ossobucco värmer gott. Misstänker att det kommer höras många U.L låtar denna helg, känns som det passar min sinnesstämning.
Eventuellt, jag betonar eventuellt beger jag mig ut om nån timme och införskaffar en varsin semla till mannen och mig. Det har jag längtat efter länge nu.

billans låtval: In Flames feat Timo Räisänen - Alias från Grammisgalan
Dom sista sekunderna när Timo avslutar låten är helt magiska, rakt in i hjärtat.....

4 kommentarer:

Lilla B sa...

Det låter precis som här: tokmycket jobb, fredag med just de där två roliga tv-programmen. God mat, dryck och vila för att komma i form till nästa arbetsvecka. Har inte alls gjort den nytta idag jag hade tänkt mig. Och jag känner inget ussligt samvete för det heller. ( som tur är )
Ha det gott i helg-idét!

Anders Billfors sa...

Ja, låter ju kanon med lite ide.. Blir/blev inte nån relax-helg för oss. Nu bär det av mot Skåne över dagen.

Låtvalet var kanon. Håller med om att det var magiskt mot slutet. riktigt bra framträdande, intressant mix av In Flames och Timo :)

Takida's gospelframträdande var oxo intressant :)

Anders Billfors sa...

Föresten, Trivsam bild på detta inlägg.

billan sa...

Lilla B:
Man måste ta sig tid att njuta, tur att vi har sådana samveten som tillåter detta....
Jag börjar känna mig redo för en ny arbetsvecka.
Hoppas även din helg varit lång och skön.

Anders:
Jag har haft det bra i idet...
Bok o musikvrån är sååå trivsam.
Nu är man redo för ännu en måndag!