14 januari 2009

Slakt

Skönt att vara arbetsför igen!
Ägnat dagen åt journalföring och signering, inga hembesök idag. Snorvarning för min del!!!!
Lokalradion som hördes i bakgrunden under arbetes gång gav mig
ÅRETS CHOCK:
Jag har aldrig hört dess like TOTAL MUSIK SLAKT av en helt superb rocklåt!
Billans slakt: Larz Kristerz- Purple Rain
Kan inte begripa hur man kan förstöra ett kulturarv på detta vis, varför inte göra en egen låt att svänga dom lurviga till????

Nu ska jag sluta gnälla.
Äntligen lite längtan efter god mat, börjar få liv i smaklökarna igen.
Vi har haft medelhavet på besök hos oss ikväll: Kyckling, sötpotatis, tzatsiki, tomatsallad och ett gott surdegsbröd.
Sååå Gott!
Kvällen kommer nu fortsättningsvis att tillbringas framför brasa och lite TV.
Först en dokumentär om Cornelius Vreesvijk och därefter en timme med Lars Winnerbäck. det behövs som motvikt till Larz Kristerz!!!!!

Nu ska jag gnälla igen.

Halva gurkan var rutten.Köpte en förpackning svarta tomater, kumato dom brukar vara riktigt okey. Av dom var en av tre rutten. Nästa gång ska jag öppna förpackningen på affären och göra en granskning innan köp!!! Jag brukar sällan köpa tomater så här års , men ibland tar längtan efter sommarsmaker över.......

Billans låtval: Cornelius Vreesvijk-Grimasch om morgonen.

Uppdatering kl 22.15:
Minns en regning kväll i augusti. 2008. Jag hoppande runt på kryckor efter en vurpa igen, händer lite nu och då som bekant. Regnet öser ner, livet leker..... Det går bra att rocka loss med kryckor också... två extra ben.
"Jag står i rampljuset och är inte riktigt värd det"
Hur fel kan inte vår Lars W ha!!!
Han är oväderlig,
I allafall för mig..........

Billans låtval: Lars Winnerbäck- Ingen soldat.

4 kommentarer:

Lilla B sa...

Skönt att vara i farten igen, förstår jag.
Men så besviket när det inte blev solsmak utan elände med tomaterna. Köper inte heller så ofta tomater under vinterhalvåret - man blir lätt besviken.

Anders Billfors sa...

Ja herregud vilken låtslakt av Purple rain.

Ingen soldat är ju ruggigt bra, tuff version du länkade till. Inget vidare ljudkvalitet men HELA publiken galer med, i blandade tonarter :)

Åsa! sa...

Såg också Lasse W, han är riktigt bra! Trevlig helg önskar jag dig!

billan sa...

Lilla B:
Jag är beredd att betala lite extra så här års för en god tomat...
men då får man ruttna, fy attan!!

Anders:
Tykte det var lte kul med L.W versionen, det var ju live från Linköping.

Åsa:
L.W är kung, konserten i somras var sååååå bra.
En skön helg önskar jag dig med!