30 januari 2009

Hoppet vaknar

Solen lyser från en klarblå himmel, det är så vackert!
Jag har varit ute på en stärkande långpromenad med hunden, andats in den friska luften.
Vårsjukan har bytts ut mot vårhoppet......
Om några månader kommer den älskade häggen att stå i full blom.
Dagen ljus får denna fredag vara den efterlängtade solen

Mitt fikonträd har vaknat till liv efter vinterns vila.
Även änglarna börjar grönska så smått.
Va mycket ljusare och lättare allt känns en sådan här dag.
Önskar er alla ett trevligt slut på tunga januari och ha en skön helg!





4 kommentarer:

Åsa! sa...

Lite solsken gör susen för mänskligheten här uppe i Norden!
Tänkte lägga till din blogg i min blogglista, hoppas det är ok? Annars får du vinka till!

billan sa...

Åsa:
Allt känns så mycket lättare när ljuset kommer och solen börjar visa sig.
Det har tom börjat bildas några istappar på vår hängränna......
Våren kommer!
Absolut ok att vara på din blogglista.
Må så gott i helgen!

Ingela sa...

Skulle precis hälsa på dig när jag såg kommentaren. Fikon låter helt underbart, var förvarar du den under vintern? Blir inspirerad av allas exotiska växter, härligt.

Visst är det härligt med ljuset, halv fem åkte jag hem efter jobbet och det var inte helt mörkt, 2½ timmar längre dagar här nu.

Trevlig helg!
Ingela

billan sa...

Ingela:
Vi har ett ganska stort garage.
Där har jag inmutat en del till vinterförvaring av växter. Ett litet fönster och ca 8-10 grader varmt. Mitt fikonträd är inne på fjärde året nu, änglarna och lagern likaså.
Dom verkar trivas bra där, däremot har jag extremt svårt att övervintra rosmarinen.