03 januari 2009

Rådjursmissär i stan och TVmissär på torpet.......

Bambifamiljen verkar ha haft sin nyårsfest i vår trädgård.....
Småfåglarnas julkärve i stan är sig inte riktigt lik!!!!!



Några dagar på torpet har gjort oss så "nervarvade" så ni kan aldrig tro. Undrar om jag inte kan ha slagit Lilla B´s rekord i att lata sig.
Vädrets makter hade saboterat den gamla TVantennen, den hängde på trekvart när vi kom fram. Nu kan man ju lätt tro att det bara var till att klättra upp på taket och rätta till den.
Men inte då....I somras när vi skulle måla huset hemma rött och fint fraktade vi dit alla stegar från torpet. Givetvis har vi inte haft en tanke på att återbörda dom till sin rätta plats.
Ingen stege, ingen TV.
Vi har spelat spel, läst böcker, tittat på film. Njutit av god mat och dryck.
Slottsträdgårdsmästaren tipsade för några veckor sedan om filmen Once, det var en mycket trevlig film tycker jag. Jag fick stryk av mannen i kortspelet Plump. Han såg verkligen nöjd ut över den bravaden.

Den här kortleken tycker jag riktigt mycket om. Den köpte jag i London för många år sedan.


Och som vanligt när ljusen skall tändas på mors, fars samt morföräldrarnas gravar håller man på att frysa ihjäl. Kyrkogården är så vacker där den ligger vid sjön, men det är en av de mest blåsiga och kalla ställen man kan vara på. När man fått eld i tre ljuslyktor är fingrarna vita och halvdöda.

Tog lite tid att tina upp efter Nyårsbesöket på kyrkogården.
Vi har kånkat in mycket ved dessa dagar, termometern har visat på 20-25 minusgrader ute på torpet. Men skönt har det varit.




2 kommentarer:

Lilla B sa...

Du gick om mig på upploppet i Julens Lathetstävling! Grattis.
Jag tar revansch nästa jul. Var så säker!!

billan sa...

Äntligen en tävling som passar mig. Bara så att du vet så kommer jag kämpa nästa år för nya segrar!!