22 april 2009

Blåsippan ute i backarna står, niger och säger att nu är det vår!

Äntligen lite blått på min blogg!
I flera veckor har jag längtat och trånat, sett alla vackra blåa sippor på många av mina favorit bloggar. Nu senast gjorde Rubens Rabatter mig riktigt vårsjuk..... Idag blev det min tur, nu är blåsippan äntligen här hos mig!
Dessutom var det nära att jag idag fångat årets första fjäril på bild. Mitt när jag står där på knä och riktigt ser hur fint fotot kommer att bli, attackeras jag nyfiket av Frida som undrar varför jag kryper runt så där på alla fyra. Näsan i backen och fjärilen puts väck..... Tack för den hundskrälle!








Jag hittade även lite trädgårdsblått.


Det luktar vår, säger Frida!

2 kommentarer:

Ruben sa...

Passa på och njut nu!! Ser att Frida njuter i stora drag! Ha det gott! /Ruben

billan sa...

Ruben:
Både jag och Frida skall lukta på blommorna och njuta i fulla drag.