09 april 2009

Glad Påsk önskar jag alla bloggvänner!

Nu har mannen och jag suttit flera timmar i tv-soffan, slötittat på tv och ätit Sushi. Jag känner mig helt urlakad, det har varit lite mycket arbete denna vecka. Inte blev jag mycket piggare av Tinas trädgård, hur tråkigt som helst..... Plantera perenner, hmm hmmm....
Tack och lov att det är helg och fyradagars arbetsfritt. Mannen har varit ledig idag och satt upp extrabelysningen i varmgaraget, så nu kan jag flytta ut småplantorna.
Ett gott bröd med soltorkade tomater, oliver och fetaost har vi bakat ikväll. För övrigt har jag inte gjort ett smack...
Imorgonbitti lastar vi bilen med god mat och dryck och beger oss mot torpet.
Gäster på torpet får vi också, yngste sonen, dotter och måg kommer och hålller oss sällskap.
Det kommer att bli en helg med vila, god mat och dryck.

Ägg i mängd från Saluhallen St Josep, La Rambla i Barcelona

4 kommentarer:

Anonym sa...

Får man önska herrskapet en mycket trevlig påsk , själv ska vi ha det jättehärligt i fjällen .
ha de bra Kent Åsa Ellen

billan sa...

Kent Åsa Ellen.
Avundsjuk blev vi nu:)
Akta er för kräksjukan och tunna skoterisar. Och en skön påsk önskar vi er!

Anonym sa...

Ha en riktigt skön påsk, ät och drick gott och fortsätt att lyssna på Uffe...

billan sa...

Slottsträdgårdsmästaren:
Påsken har varit riktigt härlig. Och Uffe hörs även på torpet, jag har ett stort USB minne fullt med bra musik. Fungerar kanon med bärbara datorn och extra högtalare. Ingen återhämtning utan Uffe:)