13 april 2009

Sur Påskkyckling och Sur är Jag........

Köpte två stycken stora fina färska majskycklingar på City-Gross. Ikväll var det tänkt att vi skulle njuta av påskkycklingarna. Meningen var att de skulle tillredas i lergryta med enbär, rosmarin, rosepeppar och vin. Hur gott som helst med pressad potatis och ett riktigt smaskigt rödvin.
Vi höll på att kräkas när vi öppnade förpackningarna, luktade vidrigt. Det spreds definitivt inte en doft av färsk kyckling i köket......URRRK.
Och dessutom svarar dom inte i telefonen på affären när jag ringer för att klaga.
Riktigt sur och arg blir jag.
Det blev potatismos och stekt falukorv. Och ett gott rött!!

Nu är jag lite mindre grinig, jag har pysslat med mina plantor och fröer. Då blir man glad......


Pelargon.


Jalapeno.


Pelargon näva.

5 kommentarer:

Katarina sa...

Jag började undra om du fått glasbitar i kycklingen, det verkar ju gå som en farsot nu. Men det här var nog nästan värre - fy, vad äckligt när man ska laga en god middag!

Åsa! sa...

Fy!!! Då äter ni inte kyckling på ett tag förstår jag!
Fina plantor har du iallafall:)

billan sa...

Katarina:
Inga glasbitar men den här lukten var nog snäppet värre! Trots dubbla soppåsar slår stanken emot oss när vi passerar soptunnan. Och ingen tömning förrän på måndag.....

Åsa:
Kycklingstopp tills vidare, mår illa vid blotta tanken :)

Lilla B sa...

Men fina sticklingar har du!

billan sa...

Lilla B:
Småplantorna har sannerligen en lugnande effekt när sinnet rinner på! Tur man har dom :)