06 december 2009

Andra advent



Igår lyste det lite vitt ute, några millimeter snö. Det var ljust och vackert. Inatt har det regnat, det eländiga novembergrå fortsätter råda utomhus. Jag drar ner persiennerna, tittar in i de två tända ljusen och försöker hitta julkänslan. Mannen är hos svärföräldrarna och lägger nytt sovrumsgolv. Billan och husdjuren har en ensam helg. Det är förskräckligt tyst i huset, får ta och leta rätt på lite julmusik det här gillar jag. Han är ful som stryk....tandlös och hans fingertoppar är nikotingula. Men han sjunger underbart:)
En fin och trivsam söndag önskar jag er alla!

7 kommentarer:

Åsa! sa...

Synd att snön försvann igen! Vad det gäller julmusiken håller jag absolut med dig!

Anita sa...

Min absoluta favoritlåt i juletid. Den kan jag lyssna om och om igen på. Men jag kör den bara i december ... då har jag något att längta till övriga året.

Hoppas att du hittar lite stämning i dina två ljus ... trots det eländiga vädret utanför fönstret. Du kan ju i varje fall njuta till Fairytale of New York ...

Inger sa...

Då har du haft lugn och ro, ser att du har pysslat. Här är det mest köksbestyr.
Härlig musik! Sköt om dig!

Skatan sa...

Han sjunger underbart! Nu har jag fått en ny idol. Kände inte till honom förut. Tack och ha det ... som Sonen brukar säga. Ha det ...

Kramar!

Annika Christensen sa...

Ja visst är det härligt med husdjur som sällskap.
Tack för din fina hälsning till oss ang Dessie.
Det var nära ögat kan jag säga.
Har just varit nera och kört huvudet i pälsen.
Lycka till i tävlingen
Ha det gott
annika

Ruben sa...

Neeeej, inte min julmusiksmak alls! ;-) Han låter ju som en tomte som druckit för många glas glögg!! Men dina adventsljus är väldigt fina och väldigt bra fångade på kort!!! Rensa öronen nu och sätt på Jussi och Heliga Natt!!! ;-) /Ruben

billan sa...

Åsa:
Det är så himla trist...

Anita:
Jag gör mitt bästa, julmusik, glögg mm men vintern fattas mig!

Inger:
Jag är inte så värst bra på pyssel, men det är kul att "skapa" ibland.
Va härligt med ett nytt kök!

Skatan:
Han är finfin, får mig att komma i lite julstämning trots bristen på vinter.
Ha det brukar även min som säga...Ha det:)

Annika:
Håller tummarna så det knakar.

Ruben:
Hi hi, nu har jag topsat öronen...:)
Jussi är också bra, han får träda in på självaste julafton!