28 december 2009

God fortsättning....

En vecka går fort, intensiv och händelserik har den varit. Igår återvände smålänningarna hemmåt. Jag och djuren ligger i soffan och slappar, braskaminen värmer gott. Utanför fönstret börjar det ljusna, det är runt 10 minusgrader och småsnöar. Mannen har åkt till sitt jobb. På min dagordning står tvätt, dammsugning och snöskottning. Men först ska jag slöa lite och läsa mina favoritbloggar, jag förstår att jag missat mycket på den fronten senste veckan. Imorgon vid den här tiden kommer jag att befinna mig på jobbet.......


Två sådana här kulor hänger i min gran, dom är gamla, väldigt gamla. När jag var i sjuårsåldern inhandlade jag dom på ett varuhus i Göteborg. Jag minns ännu hur stolt jag var över min julklapp till mor och far, två blå kulor inslagna i ett vacker paket. Nu finns ingen av föräldrarna i livet och dom vackra kulorna pryder numera min gran, och jag är så rädd om dom.


Det har snöat och snöat och snöat..........


En liten prinsessa iförd sin vackraste utstyrsel spanar ut i vintermörkret.

8 kommentarer:

skogsnuvan sa...

Skogsnuvan: Står hon möjligen och spanar efter tomten eller är det sagans prins hon väntar på. Som en sagoprinsessa är hon onekligen

Åsa! sa...

Härliga bilder Billan, förstår att ni haft en fin jul.

Inger sa...

Dina gamla julgranskulor har sån charm. Gulliga barnbarn (?). Nu får du längta efter dem igen.
Ha det gott!

Jord under naglarna sa...

Härliga bilder!
Vilket fint minne förknippat med julkulorna!

Jag jobbar också den här veckan, men den är ju kort och sedan är det min tur att vara ledig.

Anita sa...

God Fortsättning till dig också Billan! Du är nog på jobbet nu men du verkar haft en härlig jul med dina nära och kära. Och så mycket snö ni har. Här var det milt igår så snötäcket sjönk ihop. Men idag är det kallt igen. Rena berg-och-dal-banan med temperaturen.

Ha det så gott, snart ska vi fira in det nya decenniet!

Britt sa...

Vad härligt med kulorna det är riktiga minnen//Britt

billan sa...

Skogsnuvan:
Den lilla prinsessan mötte tomten kvällen innan, så det är nog prinsen hon väntar på :)

Åsa:
Vi har haft en mycket fin jul.

Inger:
Jag håller redan på att längta halvt ihjäl mig. Tur att jag har minsta barn-barnet nästgårds annars vore det för trist....

Jord under naglarna:
Julgranskulorna blir finanre och finare för vart år som går, det är väl konstigt??

Anita:
Berg och dalbane-väder här med, men inte så att det smälter undan utan bara att snön vräker ner ena dagen och jättekallt nästa.

Britt:
Barndomsminnen blir allt mer betydelsefullt för vart år som går känns det som!

Bea sa...

Oj, jag har varit så dålig på att hinna lämna kommentarer hos alla mina vänner, men bättre sent än aldrig.
Underbara vinterbilder med snöiga barn :)
Hoppas du i övrigt haft en angenäm helg,med god amt och mycket gemenskap med familjen. Nu siktar vi in oss på härliga soliga vinterdagar!
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! /Bea