02 december 2009

Mobil arbetsdag

Dagens arbete 42 mil i bil, fyra besök, god lunch, vackra vyer.......vad mer kan man begära???
Kanske man borde valt att resa till MODO-land en annan dag än dagen efter en MODOvinst, gud så kaxiga dom eländiga MODO-iterna är..... Heja Timrå!!!!


Visst är det fint på mitt jobb...????


Lunch på Varvsberget, abborre med rödbetor, kapris pressad potatis och god sås.....helt i billans smak:) Dessutom fick billan se årets första domherre, finfint!

Inte kan man klaga på lunchutsikten eller.....???

Må så gott!

10 kommentarer:

Inger sa...

En innehållsrik arbetsdag men onödigt lång, gäller väl att hinna med en del på samma resa. Norrland är vackert!

Annika Christensen sa...

Modo var ganska kaxiga när de var här också. Hej Rögle säger jag.
Vackert du visar verkar ha haft en bra dag.
Tack för din hälsning till oss
Annika

Jord under naglarna sa...

Nix, jag bor inte i MoDo-land, men när jag ser dina tjusiga bilder så vore det kanske inte så dumt ändå.
Jag finns ca 15 mil västerut från Sundsvall.
Här skiner solen vacker idag och termometern visar på 15 minus. Vinter!

Ingela sa...

Det är vackert på din arbetsplats. Vilken personalmatsal sen...

Ingela

Åsa! sa...

Vilken utsikt! Otroligt vackert!

Skatan sa...

Nej på den arbetsplatsen fanns det inte mycket att klaga på ... om det inte vore för de fyrtiotvå milen i bil även om utsikten därifrån var sagolik.

Ha det skönt i helgen! Kramar!

Britt sa...

Övik är så härligt har varit där en gång och skulle gärna komma igen och modo är helt ok men frölunda är bättre//Britt

billan sa...

Inger:
Den var lång både i mil och tid:)

Annika:
Det är btydligt trevligare att jobba i bilen när vädret är vackert.

Jord under naglarna:
Aha då vet jag riktningen förstod att det inte var så hemskt många mil mellan oss.Vårt torp ligger ca 13 mil västerut från Svall, vi svänger av mot Ångehållet. Vinter önskar jag av hela mitt hjärta:)

Ingela:
Den gick inte av för hackor....:)

Åsa:
En av få regnfria dagar, vackert var ordet!

Britt:
Jag har bott i frölunda i många år. Men när det gäller hockey så hejar jag på Timrå:)

billan sa...

Skatan:
Bilmilen går lite lättare när utsikten är fin.. Kram!

Anita sa...

Ja den arbetsplatsen kan man inte klaga på. Och grattis till domherren! Dom ser man inte ofta. Årets första ... jag kan vara glad om jag får se en domherre vart tionde år :)