23 december 2009

God Jul!

För några dagar sedan var nästan hoppet ute om en vit jul. Men i söndags kom en hel vinterranson. Lite oturligt när barn och barnbarn skulle färdas 85 mil med bil till oss för att fira jul! Det blev en lång och bökig resa, men vid 23-tiden körde SAAB-en i på gården. Det har varit trevliga dagar tillsammmans. Snö har skottats, snökojor har byggts. Ljus har tänts på mor och fars samt morföräldrarnas gravar. Nu väntar vi på tomten och laddar för ett julbad. Det kommer nog inte bli så mycket tid för bloggande, jag får läsa ikapp era bloggar när helgen är över.
Önskar er alla en riktigt fröjdefull och God Jul!


Resan till kyrkogården var stäningsfull och vacker.


I söndags blev det vinter på riktigt.


Det tog lång tid på måndagförmiddag att skotta fram och tina upp den småländska bilen!

Årets julbad har ännu inte ägt rum så det får bli en arkivbild från förra julbadet, då var mannen och billan ensamma i tunnan. I år kommer det att var fullt av små "nisssar och nissor" i badet


13 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul. Ha en skön helg nu och njut av tomtar och troll...

Åsa! sa...

Önskar dig den bästa av jular billan!

Inger sa...

God Jul! Ha det riktigt mysigt med familjen.

Jord under naglarna sa...

Ni har fått mera snö än oss. Vi har snö, men för lite för ett fint skidspår.
Vi får spara julbadet till påsk, fast då är det väl mera påskbad kanske.:)

Ha en riktigt härlig jul!

Britt sa...

En god jul önskar jag dig//Britt

Skatan sa...

En riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT NÄSTA ÅR

önskar jag dig och de dina av hela mitt hjärta.

Vilka fina julbilder att börja julafton med! Det är så det skall vara (om man nu undantar vägkaoset)
Kramar!

Bea sa...

Tittar in såhär på julaftons morgon, för att önska di en riktigt God Jul!/ Bea

Ruben sa...

GOD JUL!!! OJ, så mycket snö! /Ruben

Annika Christensen sa...

God Jul till dig också.
Sitter här och skrattar åt de där två små nissarna som sitter i badet.
Julkram
Annika

Ingela sa...

God Jul på er! Vi åkte också ner i värsta vädret, skönt att alla dina är framme och väntar på tomten hos er. Ser skönt ut med tunnan, saknar våran.

Kramar
Ingela

Anita sa...

En riktigt god fortsättning på julen önskar jag dig och de dina :)

Anonym sa...

Skogsnuvan: Härligt med badtunna. Jag har ingen sådan men en bastu. Tyvärr har jag inte ens hunnit med något julbad ännu men kanske, kanske imorgon.

billan sa...

Tack mina vänner för alla fina julhälsningar!
Önskar er alla en god fortsättning på julhelgen.