05 december 2008

Fredagskväll på Torpet.

Alltid lika spännande att komma fram till torpet...... Lyser alllt i fönstern som det ska?? Lever hydroforen så att vi har vatten??? Hur kallt är det??? Har vår käre snömannen skottat med traktorn så att vi tar oss in??? eller måste vi SKOTTA oss in? Råttinvasion????

Mycket snö mötte oss när vi kom fram, kolla snöhänget utanför sovrummet!! Fint skottat på gården, tack snömannen. Alla fönsterljus lyser, glad är jag för det. 13,6 minusgrader ute och 13,4 plusgrader inne. Grythyttans skogsglögg i glaset. Björkved i vepanna och braskamin. Omaha i örat, vad mer kan man begära???



Nu har Frida pulsat en "väg"så att vi tar oss in. Djuren är alltid överlyckliga över att komma hit. Vi tvåfotade tycker också att det är skönt å komma hit. Till lugnet och friden. När man går ut i kvällsmörkret med Björnlampan i handen är det så tyst att det nästan gör ont i öronen. Ni vet väl att mannen min har BJÖRNFROSSA!!!


En del moderniteter finns även på Torpet: Givetvis en stereo annars kolavippar jag. Den här helgen är det Uffe´s Omaha och ACDC`s Black Ice som höres i våra öron. Värmande god mat serveras också, OssoBucco och risotto Milanese och en god röd Italienare därtill. NU SNARKAR MANNEN I SOFFAN FRAMFÖR BRASAN SÅ ATT DET DÅNAR. Och pigg är jag..... Ett par till trevliga prylar här på torpet är min kära IPOD och det TRÅDLÖSA MODEMET fast just nu hackar och krånglar det så jag ger snart upp för ikväll. Sätter mig framför brasan och lyssnar på Uffe till akompanjemang av mannens högljuda snarkningar. Bredvid mig ligger Pusan och Frida, båda med magen i vädret. VILKA SLÖHÖGAR!!!
......och vi gjorde upp en eld
i kaminen och drack ett par glas rött
och det blev natt efter en lång dag, lång kväll.
Och vi var inte där
inte här
ingenstans och överallt
i transit, på väg
Här kommer jag ur en gränd
både känd och inte känd
Lär dig älska mörkret
Hämta ljus och tänd
Jag vaknar på morgonen, en dröm hänger kvar........
U.L
Omaha, Lär dig älska mörkret.

2 kommentarer:

Lilla B sa...

Så trivsamt det låter! Njut av brasvärme, musik och Grythyttans glögg!

billan sa...

Lilla B: Njuta ska jag sannerligen göra. Tänker bo i mina långkalsonger till söndagkväll!!