20 december 2008

Julbad, dan före dan före dan före dan före dopparedan....

Funderar...... varför stressar folk så mycket nu för tiden? Borde inte advent och julen vara fylld av glädje, förväntan, njuta av dom små tingen och varandra ??? Folk jagar runt, konsumerar och gör allt för att skapa den perfekta julen. Jag har gett upp, ingen julstress mer för min del. Medan mannen fyllde badtunnan och eldade med björkveden till en gosig temperatur, åkte jag till staden och beskådade julruschen där. Köpte två julpyjamaser, en till mannen och en till mig själv. Skönt att krypa in i efter badet. Imorgon skall det fjärde ljuset tändas, undra om slarvmajan Lilla B lyckas få fjutt på ljusen???? I vår stuga skall det imorgon bakas mandelmusslor, havrekex , tillverkas lite lingonkola och kanske nåt mera gott.......
Tomtefar myser, tomtemor hämtar pilsner och korv.....


Till alla er som nån gång delat tunna med oss och klagat på att det är på tok för hett däri och känt er som kokta kräftor vill jag säga att tomtefar fick till en alldeles perfekt temperatur. Om man reser på sig och tittar runt hörnet på lekstugan, den blivande vedeldade bastun, kan man några hundra meter härifrån se karanvanen av bilar som är på väg från det stora köpcentrat. Där har dom kvällsöppet till kl 22.00, stackars satar. Va skönt att vi har det så gott i badet!!!


Lite god mat fick vi också till, pasta med lax på thaivis. Gott.





2 kommentarer:

Anders Billfors sa...

Oj oj sicket lyx! Ja ni har det bra där i avslappnande tunnan.

Lilla B sa...

Ser skönt ut! Vill meddela att det tredje ljuset i adventsstaken tändes idag. Jajamen. Nu är jag på banan igen. :)