12 december 2008

Oj är det jul snart....

Lite konstig är det! Jag har ännu inte drabbats av Tomte-stressen. Men den lär väl komma, brukar slå till som värsta slaget i magen. Är det julafton redan, oj bara två dagar kvar och jag har inte köpt en julklapp och inte julbakat, julkorten då?....... inte då!! Varför hinner Alla andra Allting och varför sitter jag här och äter sushi och lyssnar på Högtryck????? Nått fel är det väl på mig....
Denna fredag är i alla fall mannen på krogen och jag har gjort en "Julförberedelse"!!!!! Jag har bakat saffransbullar fyllda med mandelmassa och rivet apelsinskal. Detta bara därför att jag vill bjuda mannen på gott Lussefika imorgonbitti. Jag klantade ju till det rejält på farsdag, då fick han sur mjölk i latten, inte kul. Vi får väl se om han hinner hem till morgonkaffet han är ju ute på fredagsparty! Min ambition är i alla fall att klä mig i min vackraste skrud och bjuda på lussefika. Skruden är väl min rödrutiga flanellpyjamas och eventuellt flismorgonrocken utanpå om det är kallt i huset. Vi får väl se vad som händer i gryningen. Borde ta in med ved, jobbigt. Skiter i det.


Kollade på mitt favoritprogram På Spåret i köket medan jag bakade bullar.
Tänkte sedan slötitta på den omtalade Idolfinalen och inta den efterlängtade sushin. Vädrets makter ville annat, snötäckta huvuden , dom i parabolen vill säga.....ingen TVbild.
Dax för en Singha till, tror jag byter till Winnerbäck nu. Längtar lite efter Söndermarken. Skiter i Tv:n . Och till sist önskar jag er alla en trevlig helg.





3 kommentarer:

ingers sa...

Ja inte var det er parabol det var fel på. för här hade vi ingen tv heller..
Viasat.. dök. lagom surt.

Anders Billfors sa...

Singha och grejjer, smaskens.

billan sa...

Ingers:
Här var det en totalt igenisad parabol som orsakade Icke-TV:n. för en gång skull var Viasat oskyldig. Krävdes en rejäl avisning sedan kom bilden fram!!!

Anders:
Mums var det!