14 februari 2010

Funderar...

Tanken med min blogg var att den skulle handla om trädgård, mat, musik och lite annat. En tid nu har jag grunnat på om jag skulle separera min blogg till ett par olika bloggar, typ en trädgårdsblogg en mat osv.....kan inte bestämma mig. Jag är ju en salig blandning av allt det där, och allt får olika mycket plats hos mig beroende på tid och rum.....Om jag gjorde en blogg om enbart trädgård, skulle den då sova från typ september till februari??
Vi får väl se hur det blir. Antingen fortsätter billan och skriva om det som känns mest för dagen, troligen mycket trädgård en tid framöver. Eller också blir det något helt annat....Så får det bli, eller inte:) Velig är jag......


10 kommentarer:

Skatan sa...

Är det den kommande våren som gör att vi "velar" , att vi fått oro i kroppen, eller knoppen och vill se nytt omkring oss? ... för "velar", det gör jag med.

Hur vi vill ha våra bloggar? Skall vi ha en sidoblogg, en ny blogg, snitsa till den vi har ...

Frågorna är du verkligen inte ensam om ...

Jag ställde just frågan om alla mina länkar. Jag har nämligen märkt att jag inte får plats ... kanske ... med en enda länk till utan att "temat" löper amok!

Men jag är ju van att byta "tema".

PS! Du får inte minska på alla dina fina bilder. Verkligen inte!

Kramar!

Bea sa...

Precis samma tanke hade jag! Min egentliga trädgårdsblogg blev en salig röra av fåglar, vintervyer, pyssel och allt annat mellan himmel och jord. Men, det är ju upp till var och en att gör och köra det som känns bäst och jag valde att skilja på innehållet, därav min natursida, eftersom trädgården går i djup vintervila hos mig på vinterhalvåret och vad gör man med en trädgårdsblogg då, jo, jag valde pyssel och eftertanke som grundpelare under den tiden. Oj, det här lät väldigt fint men det var efter moget övervägande och jag gillar mitt val.
Hoppas du finner din möjlighet eller kommer till ett för dig rätt beslut, det är bara en sak - det är just DIN blogg och du gör som det passar DIG! Kram / Bea

Anonym sa...

kör som du btukar , det är underhållande o kul

åsa b

Jord under naglarna sa...

För mig får du jättegärna fortsätta som du gör nu, trädgård blandat med lite annat. Vad tråkigt det skulle vara för mig som trädgårdsbloggsläsare under vinterhalvåret annars.

Anita sa...

Jag tycker att du ska fortsätta precis som du gör. Din blogg är så härlig med sin blanding och jag tycker så mycket om att gå in här. Den är som en sommaräng full med blommor (trädgård), picnic i gräset (mat), humlesurr och fågelkvitter (musik). Precis så som det ska vara alltså. Så tycker jag :)

Inger sa...

Gör det som känns bäst för dig. Känner igen tankarna, min trädgårdsblogg spårar ur till nåt annat ibland. För mig är det inga problem att följa en blogg med bredd, som din!

Kompostfilosofen sa...

Det är lätt hänt att dom olika ämnena glider runt lite hur som helst, men det är väl det som gör en blogg personlig antar jag?
För min egen del så gled trädgårdsinläggen över i klimat inlägg under den mörkaste senhösten och vintern, men nu börjar vårkänslorna sätta fart på odlingsinläggen igen.
Det beror väl också en hel del på anledningen varför man bloggar?Om man vill vara extremt konsekvent för att bara nå ut till en viss grupp läsare eller om man skriver mycket för sin egen del.
Vill man bara ha många besökare så kan man ju göra som den där Alex Schulman å skriva sarkastiska elakheter...

skogsnuvan sa...

Jag tycker du ska fortsätta som du gör med lite av varje. Det är ju ändå så att dom som är intresserad av trädgård för det mesta också gillar mat. Lite omväxling är alltid kul

Mira sa...

Jag tycker också att du ska fortsätta som du gör. Det är ju det där lite av varje som är spännande. Som speglar verkligheten.

Att jag delade upp i två bloggar och lät hunden Emser få en egen berodde ju mest på att kenneln ville länka från sin hemsida. Och det hade ju varit lite prippligt om kennelbesökare hade hamnat på Stockholms stadshus eller Ulriksdals slott.

Annars hade nog Emservoffsen fått vara en del av miraklerna.

billan sa...

Skatan:
Värst vad vi är veliga, måste vara vårvelet som slagit till.....
Klart jag kommer fortsätta med mina bilder:)

Bea:
Du har en trivsam blandning hos dig, bilderna och inspirationen du förmedlar....
Du har så rätt: det är MIN blogg och jag gör som det passar MIG /Kram!

Åsa B:
Så får det bli....:)

Jord under naglarna:
Du har så rätt! Vad hopplöst vi trädgårdsmänniskor skulle ha under den långa vintern om vi inte kunde roa oss med lite annat. På våra breddgrader är ju dessutom vintern alldeles extra lång....

Anita:
Dina ord gör mig alldeles varm i hjärtat. Hela jag är en blandning av allt de där....blommor, gräs och fågelkvitter, klart bloggen blir likadan!

Inger:
Det är lätt att spåra ur när man måste gå i ide halva året.... Det är nog i alla fall bäst för mig att tuffa på med lite sidospår här och där. Kram!

Kompostfilosofen:
Varför bloggar man??? Tål att tänkas på. Jag är helt säker på att jag inte bloggar för att nå en viss målgrupp. Möjligen då målgruppen som delar mitt virrevarr av intressen och tankar..... Besöksantalet vet jag inget om, har inte ens en räknare.....Men jag gläds åt att få en kommentar, att ge en kommentar och byta tankar och ord men likasinnade. Sådana som dig tex:) Elakheterna skiter vi i....

Skogsnuvan.
Kloka ord som alltid.Jag fortsätter med lite utav varje:))

Mira:
Så sant som du säger, verkligheten är liksom lite utav varje.....
Ser framför mig en kennelbesökare irra runt på Ulriksdals slott:)
Vilken tur att Emservoffsen fick en egen blogg!