13 februari 2010

Vår i luften

På fönsterbrädan växer chili, pelargon och jättevervena. En säck med god jord till mina vintertrötta pelargoner står i tvättstugan.
När jag vaknade imorse kände jag mig mer utvilad än på länge. Solen strålade från en klarblå himmel och termometern visade på minus 13 grader. En perfekt dag för snöskottning och avkoppling i solen. Fåglarna kvittrar och det droppar från taket. Det börjar kännas en liten, liten aning av vår i luften.............


En god öl, kexchoklad och en saftig apelsin i solen, vad kan man mer begära??

Till och med fryst oxpytt blir värsta lyxmaten när man lagar den utomhus på muurikan.

4 kommentarer:

Inger sa...

Ser jättehärligt ut, ska visst bli fint väder i morron också.
Ha en skön söndag!

Åsa! sa...

Så fick jag se vad muurikan var för något, ser riktigt smarrigt ut!

Med fingrarna i (j)orden sa...

Så härligt det ser ut! Solen gör underverk även när det är svinkallt!
Eva

Bea sa...

Vilket vinter-mys med renfällen och muurikkan. Tror att jag/vi får plocka fram den någon vacker dag också :)
Vi har även begåvats med underbar sol i helgen, njutit i massor :)
Ha det gott! /Bea