17 mars 2010

Brevlådelycka!

Slarvat med bloggandet på sista tiden har jag gjort, tiden räcker liksom inte riktigt till.
Det blir inte mycket skrivet idag heller, endast några "bra hänt idag saker....." När jag kom hem på lunchen idag fanns till min glädje en efterlängtad bok i brevlådan, "En lisa för själen" Jag fattar inte hur ni Eva och Annika i ord och bild kan förmedla allt jag känner och tänker så fint som ni gör! Ni är bara bäst.........
Beklagar att min bild av boken inte är den bästa, hur jag än gjorde blev det en svart/vit katt med på bilden. Men som bokens författare säger, fysisk kontakt är viktigt, både djur och en liten pelargon är av godo:)


I brevlådan fanns dessutom fem pelargonsticklingar från Sutarve handelsträdgård och senaste numret av Allers Trädgård.
Det blev rotfrukter i ugn, kalventrecóte, ett glas rött och en läskväll. En avkopplande kväll framför brasan, verkligen en "Lisa för själen"......

8 kommentarer:

Inger sa...

Du hinner så mycket annat än bloggande, laga mat t ex. Jag läser också En lisa för själen och känner igen mycket. Bra att budskapet sprids vidare.

God natt!

Anita sa...

Den boken ska jag köpa på trädgårdsmässan. Ser fram mot den. Synd bara att jag inte kan få med en svartvit katt på köpet. Det låter som en härlig kväll. Allers trädgård låg också i min brevlåda och väntade när jag kom hem ikväll. Jag ska strax gå och lägga mig och läsa i den. Det är så härligt att palla upp kuddarna och krypa ner i sängen med en trädgårdstidning.

Annika Christensen sa...

Underbart... precis så skall det vara. Är det inte barnen så, så är det katten, alltid någon som står på tur ja och så mannen förstås!
Roligt om du tycker om den och kan finna ro i bilderna.
Min själ ligger i dem.
Ha det gott
Annika

skogsnuvan sa...

Ser ut som en trevlig bok och din kväll hörs också trevlig. Blogga ska man göra när man känner för det. Det är ju ingenting man måste. Livet måste gå före ibland annars hade vi ju ingenting att skriva om.

Bea sa...

Japp...den väntar boken väntat jag med posten endera dagen :)
Spännande!
Hoppas den ger många läsvärda stunder både för dig och mig.
Ha det gott! /Bea

Jord under naglarna sa...

Jag har itne köpt boken ännu, men jag kan ju inte låta bli att göra det. Kanske något för hängmattan i sommar?
Jag fick också Allers Trädgård i lådan, men tyvärr inga pelargonsticklingar. :)

Britt sa...

Låter underbart en riktigt må bra dag//Britt

billan sa...

Inger:
Visst är den bra, kloka ord och underbara bilder.

Anita:
Du kommer att bli alldeles lycklig när du bläddrar i boken!
Verkligen trist för dig att katt inte medföljer:))

Annika:
Boken kom i grevens tid för mig, jag håller på att förgås av all snö och vinterleda.
Det känns verkligen att du lagt ner själ och hjärta i bilderna.

Skogsnuvan:
De där är en bok för dig, jag lovar.....

Bea:
Den kommer att skänka oss många fina lässtunder.

Jord under naglarna:
Boken är fantastisk, passar säkert lika fint att läsa i hängmattan som nu när vinterledan är som störst!

Britt:
Dagen blev fin fin!