26 mars 2010

Utcheckning och incheckning

Det var riktigt skönt idag att ckecka ut från arbetet, nu är bilen packad med bla skidor, sällskapsspel, mat och dryck. Tidigt imorgon bär det iväg mot vår vackra fjällvärd, vi har en härlig semester vecka i Hamrafjäll att se fram emot.


Strax efter att jag checkat ut från arbetet var det dax för två Volvo-lass med frösådder att checka in på jobbet. Mina två arbetskamrater kommer precis som förra året att pyssla om dem på bästa sätt under min ledighet.
Jag har kameran och bärbara datorn med mig så något inlägg från fjällvärlden kommer nog endera dagen.
Önskar er alla en skön helg!

11 kommentarer:

slottsträdgårdsmästaren sa...

Ha en riktigt skön fjällvecka nu. Du har kommit långt med din sådd. Själv sådde jag först nu i veckan.
Ha det gott!

Anonym sa...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

Bea sa...

Kul med fjällsemester och önsksar dig en skön vecka!
Vackra spirande sådder i fina rader :)
Må gott! /Bea

Åsa sa...

Önskar er en jättefin semester!
Så bra med arbetskamrater som passar de små växliven!

Britt sa...

Tur att ha vänliga arbetskamrater. Ha en skön fjäll vecka//Britt

Ingela sa...

Hamrafjäll? Måste vara Västerbotten, känner inte till det. Vad långt dina tomater har kommit, det blir fina skördar det. Svårt att åka bort när man har småplant, tur att du har bra hjälp.

Trevlig ledighet!
Ingela

Anita sa...

Nu är du i fjällvärlden. Hoppas du har det härligt. Så skönt att kunna checka in växterna hos dina arbetskamrater. Måste kännas väldigt tryckt.

Ha en underbar fjällsemester :)

//Anita

Anita sa...

"Tryggt" ska det naturligtvis vara ... man skriver ju som en kratta. Men det är väl för man är en trädgårdsmänniska ;)

Inger sa...

Vilka bra arbetskamrater du har. Hoppas du får fint väder i fjällen, bästa tiden där är nu. Här har vi ösregn och noll grader, om det ändå kunde bli lite varmt.
Sköt om dig och koppla av från jobb och vardag.

skogsnuvan sa...

Jag har inte sått ett enda frö ännu. Känns som man tappat tron på¨att det någonsin blir vår. Det har snöat snöat och inte ens ett strå sticker fram någonstans. Pelargonskotten ska i jord i alla fall.

billan sa...

Tack alla för era fina kommentarer och hälsningar!
Bortsett från vädret har det varit en jättefin fjällvecka. Och nu har jag varit på jobbet och hämtat hem mina småplantor, alla har klarat sig jättebra. Jag har verkligen tur som kan lämna bort de små liven, annars hade det varit svårt att åka bort!