14 februari 2009

Alla Hjärtans Dag

Var så God!
En ros från mig denna alla hjärtans dag.
Ännu en Torparhelg, vi skall göra ett nytt försök att få till nån bild på TV:n.
25 meter ny antennkabel och långborr har medtagits denna gång. Håll tummarna.......
Gäster har vi fått på torpet. Dotter, måg, bonusbarnbarnet S och hunden Yrsa som är av rasen Pumi. Dottern börjar få en skaplig mage nu, bebisen kommer om det blir som beräknat födas på den ljusaste av alla dagar.....Midsommarafton!
Gästerna huserar i vår gästsuga, allmänt kallad baracken.
Misstänker att S nio år hoppas att vi får till TVn, hon vill se melodifestvalen. I annat fall får vi väl hålla tillgodo med Slottsträdgårdsmästarens melodifestival, för min del verkar den helt klart bäst. Gästerna tänker bjuda på god mat idag, jag har spanat in både hjärtmusslor, renstek, frysta jordgubbar, lingon, gin, vermouth........ kan nog bli en god kväll!!!!
Ett grattis till vår Pusan som idag fyller 7 år. Hon får väl bjuda sina gäster Frida och Yrsa på nån godbit. Tyvär kunde inte kissekompisarna Simba och Myran komma på hennes kalas eftersom deras husse har jobbarhelg.

Denna helg läser jag nya Allt om Mat, Allers trädgård och en deckare av Patricia Cornwell- Dödligt spår
Lyssnar på Neil Young- Weld
Like a hurricane
är favoritspåret för dagen
.

Neil varvas med U.L- Club Zebra
Känner mig som vanligt lite lätt utarbetat så spåren, Jag har jobbat för hårt och Vackra Anita får hjälpa mig ladda batterierna denna vilohelg

Pusans favoritposition, med magen i vädret framför brasan mysandes på Blenda.

2 kommentarer:

Åsa! sa...

Hoppas det går vägen med TV´n!
Så härligt med en bebis på väg! Jag hoppas hon mår bra, dottern?!
Kattbilden är underbar, precis så som katter är...
Önskar dig och de dina en bra fortsättning på helgen!

billan sa...

Åsa:
Det lyckades, nu funkar TV´n på torpet.
Dottern mår alldeles utmärkt, börjar bli så där "graviditets -lullig i pallet". Går mest och lallar runt i sin värld :)
God fortsättning Åsa på din vecka!