20 februari 2009

Va vore livet utan musik??.........

Lite pirrigt var det allt igår när jag travade in i kurslokalen med min gitarr och förstärkare....
Tittar mig omkring, alla kvinnor jag ser där i lokalen är utrustade med KNYPPELDYNOR, resten verkar ska lära sig teckenspråk....
Hmm, kanske man borde satsa på knypplar och spets istället, till sommaren blir jag ju 53!!!!
Inte en tant med elgitarr så långt ögat kan se!!!!!!
Tänk om det bara är jag och en massa duktiga rockgrabbar i sina bästa år på kursen??!!!!!!!
Väntan känns lång men till slut har jag funnt åtta själsfränder, alla i olika åldrar med sin "gura" i stadigt grepp.
Nio individer, olika åldrar. En del med jeansen halvvägs ner på arslet, nån med spret i håret, en gråhårig dam ( jag). Men nått hade vi gemensamt, alla kände vi glädjen i rockmusiken.
Klart att jag var äldst, men kul var det!
Nu blir det till att öva och öva! Rock-riffs och Rock-licks.........
SÅ IN I NORDENS KUL!!!
Musik får mig verkligen att må så gott. Om jag skulle skriva en lista på vad jag lyssnar på för musik så skulle den bli hur lång som helst. Vissa musiker har givetsvis varit mer betydelsefulla för mig än andra: Ulf Lundell, Neil Young, Stefan Sundström, Janis Joplin och Roffe Wikström är exempel på några som betytt mycket för mig.
Det är musiken och vår underbara natur som räddat mig från utbrändhet, magsår och annat skit, tror jag i alla fall.....

Vad är det för nått som är viktigt för dig och som får dig att må bra???? Hur "tankar" du????

billans låtval: Freddy Fender och Flaco Jimenes- Volver volver
Såg precis nyss en cool kille på Skavlans talk show: en riktig bluesman med tre strängar på sin gitarr, han får denna kväll bli billans låtval nr två : Seasick Steve- måste kolla om det finns nått på You Tube.
Dessförinnan var det mitt bästa TVprogram på hela veckan: På Spåret, mina favoriter Johan Wester och Lisa Syrén vann, kvällens artist var Louise Hoffsten, en sann blueskvinna och livskämpe!
Ovanligt bra TVkväll.
För övrigt har jag köpt såjord, det blir en del påta i jorden denna helg. Födelsedagsmiddag imorgon hos mågen, som i veckan fyllt 39 år blir det också. Frön, blues och en trevlig middag. Inte illa!!!!!!

Jag önskar er alla en riktigt skön helg!

4 kommentarer:

Anders Billfors sa...

Kul att du äntligen tar tag i ditt rockande..

Tror dina barnbarn vill ha en riktig rockfarmor.

Rock on.

Anonym sa...

Så häftigt..bra gjort! Lova att vi får följa kursen här på bloggen!

Just nu är jag inte så musikig men annars gillar jag det som jag hade i min ´´melodifestival´´ i alla fall vad gäller svensk musik. Sen blir det en del Peter Gabriel, Neil Young mm. mm.
Ha en fin helg!

Lilla B sa...

Verkligen bra gjort! Rockmormor!

billan sa...

Anders:
Vänta bara......

Slottsträdgårdsmästaren:
Rapporter från kursen kommer.
Och snart får du gå på Uffes vårkonsert, lite sur är jag över att jag missar den!
Tack.) Synd bara att helgerna går så rasande fort.

Lilla B:
Tiden var rätt nu, och så in i nordens kul är det.
Men jag skulle behöva nya fingertoppar, mina håller på att ta slut.