11 februari 2009

Barcelona

Nu blir det till att värma upp den gamla skolspanskan.
Allt är klart: kongress, hotell och flyg.........
I slutet på mars kommer jag att möta våren i Barcelona.
Tillsamman med tre kollegor åker jag till Spanien på en spännande kongress.
Vi tänker förståss även ägna oss åt nån dags sighseeing och frossa i massor av god mat och dryck.
billans låtval: Barcelona-Freddy Mercury o Montserrat Caballe.
Nu skall jag bara undersöka vilka sevärdheter, parker osv som skall besökas!


Ett besök i denna makalösa saluhall blir det absolut!



5 kommentarer:

Lilla B sa...

Det låter ju underbart!

Anonym sa...

Så fantastiskt. Jag var där med dottern för några år sedan då jag fyllde jämt (finns ett inlägg under resor hos mig) och jag föll helt för staden. Höjdpunkten var dock vi såg vårt favoritlag på Camp Nou som är Europas största fotbollsarena och rymmer 100 000. Självklart ska du väl se en match??
Hur som helst...grattis Billan, du kommer att få en fin vistelse.

Åsa! sa...

Åhh!!! Så härligt!

Ingela sa...

Härligt med en resa till Spanien på vårkanten och saluhallar som jag bara älskar, hoppas du visar lite bilder... Se till att inte hamna på 37 våningen denna gång, du behöver kanske sova för att orka turista.

Hälsningar
Ingela

billan sa...

Lilla B:
Synd bara att underbart är kort, alldeles för kort......

Slottsträdgårdsmästaren:
Kollade ditt reseinlägg, oj vad jag längtar.
Men det där med fotboll, tveksamt om det riktigt är min grej, men vi fär väl se man vet aldrig...... Härligt kommer det i alla fall att bli!

Åsa:
Du kan tro att jag längtar!!

Ingela:
Kameran och nytt minneskort följer med.....
Och du! Aldrig mer att jag tänker svaja på ett hög höjds hotell, det var riktigt vidrigt!