08 februari 2009

Researkiv

Europas högsta hotell 39 våningar, Radisson SAS i franska staden Lyon.
Tillbringade några aprildygn där för några år sedan.
Jag som är så gräsligt höjdrädd fick ett rum på 37 våningen!
Var tvungen sova med musik i hörlurarna för att kunna varva ner, hela hotellet svajade.
Riktigt läbbigt, man var tvungen byta hiss till och med för att komma upp till mitt rum.
Hissen gick så fort så att jag blev spysjuk.....
Panoramabaren, le Ciel de Lyon var urhäftig.

Höll mig längs innerväggen när jag skulle gå i korridoren, mafffiga växter och fågelvoljärer på våningsplanen i innergårdarna. Vågade knappt kika ner över kanten, läbbigt.
Avundades verkligen inte den som skulle mata fåglarna......


Tog ett par snabba bilder på utsikten genom fönstret, sedan drog jag för gardinerna.
Och det bara svajade och svajade..........

Tänkte mycket på skyskrapan brinner!
Sov liiiiite dåligt dom där nätterna i vackra Frankrike.

Ingången till Botaniska trädgården.

Inga kommentarer: