28 februari 2009

Ja ja, jag vet att ja lovat........

Inga mer snöbilder på bloggen lovade jag i början av februari...............
Lite svårt att hålla det löftet, ibland blir man bara så förtvivlat less på arkivbilder. Och det enda som då återstår är snööööööö!!

Här hemma hos oss i stan har vi två skogar, Lillskogen och Storskogen.
Lillskogen, även kallad Trastskogen är nästan vår alldeles egna, gränsar mot vår tomt. Den är alldeles lagom stor och "privat" för en snabb hundrastningstur i arla morgonstund. Man kan vandra där ostört iklädd morgonrock och toppluva, utan någon större risk för att möta en levande skäl. Där trivs både jag, katt och hund. En stor del av landets björktrastar bosätter sig där under sommarhalvåret. Dom formerar sina styrkor och i samlad trupp anfaller dom oss med skarpa skott, dom rackarna lämnar stora vita skitblaffor överallt......på vår uteplats och på vår fina mörkblåa volvo!
Ca 10 minuters gångväg hemifrån, bakom angränsande hyreshusområdet har vi den riktiga Storskogen. Ett mycket uppskattat strövområde. Idag har mannen, hunden och jag vandrat omkring där i den vackra naturen. Strålande sol och ett par minusgrader, känns faktiskt lite vår i luften även om snömängderna är enorma.

Frida slinker sin vana troget snabbt in i vindskyddet, vet att det snart vankas en korvbit till vovven. Människorna mumsar på EN saftig blodapelsin, eller är det månne ETT saftigt blodapelsin?????

2 kommentarer:

Åsa! sa...

Så mycket snö ni har!!! Och vilken fin bild på jycken!

billan sa...

Åsa:
Eländigt mycket snö är det här. Lite less börjar jag bli på allt det vita.