09 maj 2009

Daggmask och kirskål.

Dagen började på Blomsterlandet, Beckers och Jula. Plantjord, färg och skruvar stod på notan. Underligt nog så gick shoppingen riktigt smärtfritt, allt fanns och just inga köer. Vi fyndade till och med en värmefläkt som skall få stötta lite i växthuset. Klimatet är inte riktigt att lita på dessa dagar!
Sedan har jag har grävt och grävt, va mycket enklare det skulle vara om man lyckades sätta växterna på rätt ställe på en gång. Tror att de flesta av mina plantor har varit med om minst en flytt. Ett par blåbärsbuskar har fått sin plats i "sur-rabatten" och skugg-grönor har jag planterat i Rhododendronrabatten.
Möjligheterna till vintergrönt är en aning begränsade här i min växtzon.
Det går som vanligt bra att klicka på bilderna om man vill komma närmare!

Daggmask är det gott om i billans trädgård.


Det här sägs vara en delikatess, eländes, elände säger jag.


Förgätmigej tycker jag om, men inte överallt........
Dom här får allt flytta på sig!


Fyndade ett verktygsbälte åt mannen på Jula. Äkta läder, nittionio kronor med reklamtryck inkluderat!
Nu kanske han slipper leta efter spik och hammare hela tiden. Dessutom kanske det kan bli färre skruvar i tvättmaskinen om han inte stoppar allt i byxfickorna!


Inne på fönsterbrädan blommar den gula Clivian.

5 kommentarer:

Lilla B sa...

Det var bra jobbat! Tvättat spik har jag också gjort. Man blir inte upprymt glad, precis ...

Åsa! sa...

Kirskål kan det bara bli för mycket utav!

Ingela sa...

Kirskål växer i zon 6 också, blä. Dina önskningar är nedskrivna, ses på lördag. Du får ge dig tillkänna ordentligt är nog lite stressad.

Kram
Ingela

Inger sa...

Vilken fin Clivia du har. Min är orange och blommar först då jag sätter ut den på sommaren. Ha det bra!

billan sa...

Lilla B:
Sedan blir spikeländet liggande innanför gummiringen vid luckan och gör hål i nått användbart plagg. Skrattet är långt bort i den stunden och mannen skulle kunna säljas billigt.

Åsa:
Om den tycker jag inte!

Ingela:
Jag skall nog lyckas påkalla din uppmärksamhet:)

Inger:
Jag har också ett par som är orange.Mina blommar när man minst anar, jag blir lika överaskad varje gång.