02 maj 2009

Rotavdrag och fågelkvitter.

I morse hoppade jag med gott mod in i mina avklippta jeans. Strålade sol, och oavbrutet fågelkvitter!
Grävde i traven av mina favorit skrot t-shirts, det blev Uffes Club Zebra som fick hålla mig sällskap denna sköna majdag.
Vi har jobbat hårt idag, mannen och jag.....
Mannen har jobbat med gjutningen av plintar till projektet uteplats-tak på framsidan, varvat med klätterställningar till rosor och clematis. En aning synd om honom är det allt, han är förkyld igen!
Jag har klippt rosorna och flyttat pallkragarna, många liter jord har jag skottat ur och i!
Frammåt eftermiddagen fick jag ett husligt anfall och gick in och bakade muffinsar.
När solen sjönk bakom trädtopparna gick vi in för att fixa lite middag.
En av mina favoriter just nu i musikmaskinen: Hanne Boel - A new Kinda Soul och därtill ett glas rött till matlagningen.
billans låtval: Hanne Boel f Eagle Eye Cherry - Talk it out.

Många U.L tröjor finns det i min garderob, de från 90-talet börjar bli en aningen slitna och tunna nu. Men 2002 års Zebra är fortfarande i riktigt bra skick. Dessutom var det den bästa U.L konserten så här långt!



Järnspett, yxa, såg , svett, mannen och jag....... Fy attan vilken pärs. Nu har begreppet ROTAVDRAG fått en ny innebörd för mig.


En god capuccino och aftereight-chokladmuffinsar i eftermiddagsolen.


Flytten av pallkragar har påbörjats. Inspirerades av gårdagens trädgårdsprogram och tänkte testa att odla några potatisar a´la Mandelmann i hink.


Idag har dom fått jobba hårt, mina tretorngummiskor och granngårdenvantar!
Jisses va jag trivs i mina avklippta jeans och trädgårdsskor.


Sparris-Risotto och smörstekt gösfilé smakade mums filibabba.

7 kommentarer:

Anonym sa...

..och jag köpte en blå munktröja från Omahakonserten.
Ha en skön söndag...i morgon!

Ingela sa...

Vilken härlig blandning av arbete, hårt arbete och god mat och gott fika, precis som det ska vara.

Ingela

Åsa! sa...

Jag fick också potatisodlar lust efter Mandelmann! Stack till ÖB för att handla spann, men de var slut!!! Fler som fått lust kanske?

Anonym sa...

Hej Anita
Du får inte glömmabort att rotavdraget ska till skattekontoret i tid, vi får hoppas att brevlådan har ett hål som passar för det där rotavdraget.

Mvh
Kent

billan sa...

Slottsträdgårdsmästaren:
Avundsjuk blir jag, en Omaha hade suttit fint. Min Lars Winnerbäck munkjacka från i somras är snart utsliten.
Söndagen har börjat bra, ett långväga besök fick vi till morgonfikat!

Ingela:
Man skulle önska lite fler sådana dagar, en aning mindre förvärvsarbete vore skönt.

Åsa.
Jag hade som tur var hinkar från tidigare tomatodlingar som bara stod och väntade bakom växthuset!

Kent:
Hi hi, otur att lokala skattekontoret slutat med att ta emot sista minuten ute på vägen!

Lilla B sa...

Det var ett redigt dagsverke ni utfört!
Så nöjd man känner sig efter en sån dag!

billan sa...

Lilla B:
Tänk om man fick ha sådana härliga dagar jämt.....
Men då blev man väl less på det kan jag tro!