03 maj 2009

Rabatt-grävning.

När mannen åkte för att köpa mera virke till uteplatsen bad jag honom köpa en sprayfärg åt mig till att markera min rabattgrävning.
Kryddörtplanteringen framför uteplatsen är på G.
Han kom hem med en ill rosa färg, säkert nån baktanke med det. ......
Fy attan va fort jag grävde!!! Skämmigt med rosa streck i trädgården.
Det blev till och med en ny pionrabatt. Jag har länge retat mig på att mina pioner har hamnat både här och där.
Ny jord nu bara så!
Efter allt grävande var det skönt att reka till ryggen och gå en lång skogspromenad med Frida.
Därefter klyftpotatis, fläskfilé och trattkantarellsås.
Nu börjar det bli tomt på svamp i frysen.
Tror bara det finns en påse till :(
Soffläge och ett glas rött, imorgon blir det till att kravla sig iväg till jobbet igen.
Tycker inte riktigt att jag har tid med förvärvsarbete så här års.

Inga kommentarer: