15 maj 2009

Trädgårdsmässa och Torpet.

En ledig dag. Solen skiner och det frodas och växer i alla hörn, såväl inne som ute. Det blir mest utesysslor idag för min del. Tyvärr är tvätthögarna är okristligt stora, så nu blir det till att hålla sig inne en stund och köra ett par tvättmaskiner. Då kan man passa på att blogga litegrann! När mannen kommer hem från jobbet skall vi bege oss till Torpet. Imorgon bär det iväg till Jamtlis Trädgårdsmässa i Östersund. Jag hoppas få med mig några av Ingelas fina pelargonsticklingar hem.
En Trevlig Helg önskar jag er !

Jag har planterat mina egenhändigt frösådda röda pelargoner i pilkorgarna, mellan dem har jag petat ner frön av Snökärleksblomster. Tror att det kommer bli fint på morgonsolsverandan på baksidan.


Förgätmigej och maskrosfrön är det gott om.



Snart är det dax för rabarberpaj.




Körsbärsträdet knoppas och himmelen är blå.




Pionerna har fått flytta till en ny plats så det lär väl inte bli det bästa pionåret i min trädgårdhistoria.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig Helg
Vi gjorder rabarberpaj förra helgen , det var smaskigt.
hade bra Billforsarna i Sibirien.....

Åsa! sa...

Fina vårbilder! Tvättkorgar är det något konstigt med, hur man än gör så är de fulla...

Hannele på Hisingen sa...

Inte dåligt med egna pelargoner.

Grattis!

Inger sa...

Jag har också haft en ledig dag. Det var så skönt, borde alltid vara ledig på fredagar. Ha så trevligt på Jamtli, kul med trädgårdsmässa i Norrland.

Ingela sa...

Så kul att träffa dig och familjen. Det känns otroligt givande att träffa er, att få ett anikte på en person som delar ett stort intresse med en själv.

Hoppas ni hör av er när ni är i närheten, badtunna ni vet, eller fika eller plantor eller rött vin, vi hittar nog på något kul.

Kram
Ingela

billan sa...

Billforsarna i Sibirien:
Hoppas ni har en skön helg ni med.
Hälsa rabarberstjälken så mycket:)

Åsa:
Tvättkorgar = Mission Impossible!

mormor Hannele:
Första gången jag provar fröså själv. Skulle blötlägga fröna ett dygn, men virrig som jag är så glömde jag bort dem. Blev liggande typ 4 dar, det växte groddar i vattnet. Men alla tod sig och blev jättefina!

Inger:
Det blev en riktigt bra dag på Jamtli, fick med mig bådeväxter, tunnbröd och chokladpraliner från Ragunda:)

Ingela:
Jättetrevligt att träffa dig, hoppas vi ses snart. Vi kommer garanterat att höra av oss.
Kram och ha en bra dag imorgon på mässan!