03 augusti 2009

Fjärilsjakt och semester.

Efter två veckors hårt arbete är det nu åter dax för en semestervecka. Det är extra skönt med några lediga sensommardagar när man haft en sådan tidig sommarsemester som i år. Jag tycker att den här tiden av sommaren är underbar, ingen stress. Det är lättare att njuta och leva i nuet. Det man inte hunnit med i trädgården så här långt är det ingen idé att börja med, får vänta till nästa sommar...... Dessutom verkar jag få riktigt fint väder! Jag har njutit av mitt morgonkaffe ute i solen, gräset blänker av dagg. Jag har plitat ner en jättelång lista med saker jag VILL göra, inga MÅSTE göra saker. Men det kan mycket väl bli så att endast en bråkdel kommer bockas av, vi får väl se mot slutet av veckan..... Idag tänker jag börja med att plantera om några pelargoner som behöver lite större bostad. Eventuellt kommer nya uteplatsen få ett andra lager vitfärg. Förra veckan påbörjade jag ett långt blogginlägg, en liten resespaning jag gjort i Lubbe Nordströms "Öbacka" ( han som skrev Lortsverige) som borde färdigställas. Vi får väl se vad som blir gjort, inte omöjligt att jag bara kommer att sitta i nån stol och lukta på blommorna :)
Det blev i alla fall en rivstart här på morgonen, en fjärilsjakt av den ovanliga sorten. Brukar annars krypa runt i trädgården med ändan i vädret på jakt efter fjärilarna. Idag blev det en inomhusjakt, korkad fjäril som flög in i huset! Jag öppnade alla dörrar och fönster för att försöka locka ut den här gynnaren. Efter lång väntan och nedslag både här och där hittade den ut i solen.


Ett fjärilsnedslag på fårskinnet i "läs-musikrummet".

5 kommentarer:

Inger sa...

Så skönt med en veckas semester igen, hoppas du får det riktigt avkopplande. Och vädret ser bra ut, äntligen!

Åsa! sa...

Hoppas du får en jättefin vecka! Nu är det mycket fjärilar i farten. När jag åkte inlines idag satt dom på asfalten överallt, antar att de värmde fötterna:)

Dagens rätt sa...

Man ska inte planera för mycket, det stressar bara kroppen. Viktigt att vila och "dröna" när man är ledig.

Axel

Anonym sa...

Ha en riktigt skön ledig vecka nu och släng dig i hängmattan med en bok eller med Uffe i öronen...

billan sa...

Inger:
Det är så skönt, så skönt!

Åsa:
Jag tänker bara må gott hela veckan, kanske fjärilen som landade på mitt fårskinn ochså frös om fötterna:)

Axel:
Min kropp känns mycket, mycket nervarvad. Undra om jag kan få igång den till jobbet nästa vecka:)

Slottsträdgårdsmästeren:
Ibland har jag svår att göra det som folk säger åt mig! Men dig tänker jag faktiskt lyda: hängmatta, en bra bok och Club Zebra....Det blir veckans projekt!