07 augusti 2009

Torsdagskväll i Augusti


Mannen längtade ut i naturen när han kom hem från jobbet. Det blev en tur längs kusten några mil norrut. En skön kväll vid Holmö brygga. God mat och vacker utsikt.


Vi åt restaurangens specialitet, sk Tynderöfläsk, en underbar lax med färskpotatis, primörer och en vinsås. Smart sätt att fånga upp regnläckor i taket, kesoburkar.......



Undra om det är på grund av att jag är född i kräftans vänkrets som jag trivs så bra vid vatten?



Vattenskidåkaren försvann visst i vattenvirvlarna......



Ett svanpar med fyra ungar, den ene vuxna kom på efterkälken och syns inte i bild. Det var nog mannen, dom brukar ju va lite sekasamma!



För övrigt bestod min dag av klippning, både gräset och håret. Fast egentligen gick inget av dom riktigt bra, gräsklipparen gick några meter sedan började den hacka och hosta. Jo jag hade fyllt bensin, det är väl nått tändstift eller nått som bråkar. Och det iddes jag inte ta itu med, jag har ju faktiskt semester. Jag tänker göra ett nytt försök ikväll när det blivit lite svalare.

Och frisyren är jag heller inte riktigt nöjd med. I min släkt finns två hårtyper, en del blir flintskalliga, en del har tjock, lockigt hår och blir gråhåriga vid typ 30års ålder. Jag tillhör den senare, det får man väl i och för sig vara tacksam för. Men det ställer stora krav på den som klipper, nu var min ordinarie frisör på semester så det blev till att låta en av de andra på salongen ta itu med skallen. Man måste ta ur ordentligt på sidorna om det inte skall se ut som en stor vintermössa efter två veckor. Men hallå nu kommer jag att se ut som en conehead i två veckor frammåt, skalperat på sidorna och en stor boll högst upp. För att inte tala om de eländiga virvlarna i bakhuvudet....... Nästa klippning om fem veckor är som tur min vanliga frissa tillbaka.

Inga kommentarer: