28 augusti 2009

Fredagsmys.


En fartfylld vecka på jobbet, surströmming och trevligheter med arbetskamraterna.
Äntligen fredag. I brevlådan: Allers Trädgård, sms från schenker "ditt paket från adlibris har kommit, Svamplycka och Perenna rabatter...... En lugn kväll, bara mannen och jag. Grekisk föda, souvlaki, greksallad, friterad aubergine, calamares , tzatsiki och ett gott rött därtill.

Imorgon händer det nått stort! Jag skall få vara barnvakt till barn-barnet A , 8 veckor gammal. Mamman och pappan ska på 30-års kalas, och A skall få stanna så länge den medhavda, urpumpade brösmjölken räcker. Premiärätning på flaska, risken är väl att han blir skogstokig när det kommer en plastgrej och inget bröst i munnen:) Längtar gör jag.

9 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Härligt att var barnvakt :)
Jag sjunger, hon gillar det.

Inger sa...

Härligt med fredagsmys. Mysigt också att få vara barnvakt och vilken fin relation ni kommer att få. Två av mina barnbarn sover hos mig nu, gudomligt.
Ha det så bra!

Med fingrarna i (j)orden sa...

Låter som att du får en härlig helg. Bebisar är nästan lika mysigt som perenner, eller tvärtom kanske det var.
Eva

Ingela sa...

Hoppas det går bra med nappflaskan, dom är ju inte så lättlurade.

Era middagar låter härliga!
Ingela

billan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
billan sa...

mormor Hannele:
Vi ska sjunga och mysa:)

Inger:
Då har även du en riktig myshelg förstår jag. Ha det gott du med!

Eva:
Barn-barn och perenner är verkligen riktiga glädjeämnen

Ingela:
Om han är lika bestämt av sig som sin mor kommer det inte att bli lätt att lura i han flaskan.
Maten var jättegod, perfekt fredagsmysmat!

Thorins Trädgård sa...

Spännande med första barnvaktstillfället! Hoppas att det gick bra.

Jag sitter själv nu med tre oöppnade trädgårdstidningar, dels två gamla nummer av Trädgårdsliv, dels Allt om Trädgård. JIPPIEEE... :D

ska bara random-surfa lite bland bloggarna först

Marit

Britt sa...

Det kommer att bli en härlig dag med lilla barnbarnet//Britt

billan sa...

Marit:
Härligt med en packe olästa trädgårdstidningar.

Britt:
Vi hade det så mysigt tillsammans!