14 augusti 2009

Pelargonium "Cardinal Orbit"


Satte åtta stycken frön i januari. Storblommande kardinalröd färg. Alla plantor tog sig bra, tog lite tid innan de började blomma för fullt. Det kan man väl i och för sig varken skylla på mig eller pelargonen, ansvaret ligger nog hos vädergudarna som styrt julisolen. Massor med knopp, riktigt fina och kraftiga är dom nu.
Ännu en helg närmar sig, här blir det lekar, femkamp, kräftätning och förhoppningsvis massor med sol. Må så gott !
Tack E och I för skönsången och uppvaktningen!

5 kommentarer:

Inger sa...

Fin pelargon, tycker de har hunnit långt från frö i januari. Hoppas kräftorna är goda, och trevlig helg!

Anonym sa...

Ser ju strålande ut. Ha en skön helg!

Åsa! sa...

Så stora och kraftiga pelargonerna ser ut!

cS sa...

Så fina och kraftiga plantor. Njut av kräftor och annat

billan sa...

Inger:
Tack:)
Kräftorna var jätte, jättegoda och sällskapet mycket trevligt. Men vädret blev lite blåsigt på kvällskvisten!

Slottsträdgårdsmästaren:
Jag är riktigt stolt över resultatet, det är första gången jag frösår pelargoner. Jag brukar komma på det så sent på våren att det inte är lönt, men i år var jag ute i tid.....
Helgen har varit jätteskön. Idag blir det bokläsning och tedrickning, det hällregnar!

Åsa:
Finfina om man får skryta lite:)
Massor med knopp också, hoppas på en fin höst.

cS:
Förstår inte hur det gick till när jag gjorde så fina plantor!!
Kalaset var trevligt på alla sätt, men det känns idag att åldern börjar ta ut sin rätt...
Det känns faktiskt helt okey idag med regnväder och "innesittande":)