14 september 2009

"Farmors"

En ljuvlig zonal med kompakt och kraftigt växtsätt. Bilden och ljuset gör inte rättvisa vad gäller färgen, den är vackert aprikosrosa. Och blommorna är jättestora. Den kom till mig i våras på vårmarknaden i Jamtli från Ingela som har bloggen Träd gård en. Ingela berättar att den kommer från hennes farmor, därav namnet. Den skall vara riktigt gammal. Jag blev förtjust i den med en gång, påminner om min barndoms pelargoner som stod i min mors köksfönster. Nu blir det till att ta sticklingar, jag vill ha många!








5 kommentarer:

Lilla B sa...

Du, den där är verkligen läcker!

Inger sa...

"Farmors" har verkligen ett vackert färgspel. Trevligt att den är gammal och en extra krydda att du känner dess historia.
Ha en bra vecka och sköt om dig!

Ingela sa...

Vad stor den har blivit, från en tummetott till en... pelargon, och det är rätt färg också. Visst är den häftig med sitt kraftiga växtsätt? Fina bilder.

Ingela

Anita sa...

Så även du blir nostalgisk och tänker på blommor som fanns i din barndom. Den här pelargonen är ju jättefin. Så roligt att den heter Farmor. Visst är det härligt med blommor som gått i arv. Hoppas den kommer att trivas hos dig.

billan sa...

Lilla B:
Kan bara instämma.

Inger:
Jag är jätteglad för min "Farmors".
Önskar dig detsamma!

Ingela:
Rätt färg, hi hi:)
Den är så fin, du gav mig verkligen jättefina sticklingar. Jag är himla glad för min bortbyting med. Lägger ut en bild nått framöver på den så skall du få berätta vem det är!

Anita.
Knepigt det där med barndomsminnen och känslorna som de framkallar. Verkar komma mer och mer med åren, i alla fall för mig.
Håller tummarna för att vackra "Farmor" skall trivas hos mig, förhållandet har börjat bra så här långt:)