13 september 2009

September hos billan del 1

Det har hänt mycket runt mig under veckan, en del allvarliga händelser och en mängd småsaker som tagit tid och kraft av mig. Idag strålar solen och dagen är än så länge ett oskrivet blad. Min plan är att ägna söndagen åt att tanka kraft och ladda mina batterier, företrädesvis i trädgården. Idag bjuder jag på ett par inlägg med lite blandat från billans trädgård, alla bilderna är tagna senaste veckan vid olika tillfällen.
Önskar er alla en skön söndag!


Välkommen till oss hälsar Pusan och Frida!


Ampelklematisen i Bodegan blommar och blommar. Jag är glad att jag köpte den i våras, full i knopp, blommor och fröställningar.


Zilga klasarna börjar nu bli saftiga, men saknar fortfarande sötman. Hoppas på några varma veckor till.


Den här lilla gynnaren far runt och sliter i trädgården.


Morgondagg.


Påfågelögat hälsar på varje dag, här en paus på myntan. När jag var hemma och var sjuk i början av veckan, kom den till och med in i huset och letade efter mig...... Jag fick hjälpa den lilla vännen ut till naturen igen!


Queen Elisabeth.


Nyskördat.

Pelargonnäva och en liten jordnäva trivs gott i varandras sällskap.


Örtagården .

11 kommentarer:

Inger sa...

Hoppas din söndag är vilsam, ibland behövs extra återhämtning. Och kanske tid för att komma till en bättre situation. Sköt om dig!
Fina bilder du visar!

Lilla B sa...

Så trivsamt du har det!

Åsa! sa...

Så vackert du har det där hemma Billan! Hoppas du fått ladda dina batterier, och att allt ordnar sig till det bästa!

Bea sa...

Hej! Tack för titten hos mig, trevligt!
Ibland kan livet få lite "slagsida" och det är förstås inte roligt alla ggr, men hoppas det reder upp sig.
Så mycket vackert du bjuder på och så fint hos dig!
Styrkekram till dig! /Bea

Anonym sa...

Ser härligt ut billan....mina Zilga mot slottsväggen börjar också mogna nu och hoppas kunna skörda lite i veckan. Hoppas att du fått ordning på det jobbiga och kan njuta vidare av september. Ha en fin vecka!

Inger sa...

Visst billan, vi har himla roligt i Hallborosen, är nu 47 medlemmar, inte bara från Hälsingland utan även från Gävle, Sandviken och Sundsvall!

Ingela sa...

Har du fått fel sort? Jag som är så noga och så drabbar det dig av alla, fy vad tråkigt. Jag skickar ett skott om jag får din adress.

Nu måste jag sova, god natt!
Ingela

Anita sa...

Så härligt du har det, underbara bilder. Så fint med fjärilen som besöker dig varje dag.

Hoppas att du fick en riktigt skön söndag då du kunde ladda dina batterier. Och jag hoppas du får en bra vecka.

Hannele på Hisingen sa...

Så mycket fint fortfarande, härlig tid nu.

billan sa...

Inger:
Söndagen var så skön så skön... nu är jag på G igen:)

Lilla B:
Trivsamt är det , men ack så rörigt. Många påbörjade projekt!

Åsa:
Jag laddade för fullt igår, så nu är det full fart igen.

Bea:
Tack, det värmer. Allt känns lättare idag, ibland behöver jag vara ifred och bara poa på för mig själv:)

Slottsträdgårdsmästaren:
Härliga dagar nu... smakade en druva idag på lunchen, nu börjar Zilgan få lite sötma. Hoppas värmen fortsätter så hinner det nog bli många mogna klasar. Det jobbiga känns bättre nu, ny vecka nya tag!

Inger:
Oj är det en såpass stor förening, låter himla trevligt!

Anita:
Välkommen!
Visst är det trevligt med dagligt fjärilsbesök, trist att det snart blir kallt åt stackarn! Jag hade en mycket behaglig söndag, tror veckan kommer bli bra...

Hannele:
Jag har alltid gillat hösten, men visst är det en ovanligt fin höst i år?

billan sa...

Ingela:
Det gör ingenting. Jag är så glad i den här med, den här är också jättefin! Men jag blev lite snopen när knopparna slog ut, inte var den vit minsann.....