09 september 2009

Äppelregn och Vatten över huvudet

Idag har det varit otroligt varmt ute, 24-25 grader och ljumma vindar. Men vilka vindar sen.... Halv orkan har det varit, urnor har blåst runt i trädgården. Fallfrukten har fallit som aldrig förr. När jag gick till brevlådan yrde det av Transparent Blanc runt örona, man borde haft hjälm:).
Mitt på dagen kände jag mig mindre matt och febrig, som vanligt i de läget så får jag ett anfall av arbetslust. Jag har länge gått och tittat surt på min bokhyllor. Det är jätteviktigt för mig att ha böcker och skivor i alfabetisk ordning, annars hittar jag inte det jag vill hitta bums! Ändå är det alltid oordning i bokhyllor och cd-skåp!!! Förr skyllde jag på sönerna, som konstant nekade. Nu skyller jag på mannen, som konstant nekar! Mystiskt.......... Efter lunch fick jag som sagt ett anfall av lust att uträtta storverk. Bruce Springsteen - the Rising i CDspelaren, alla böcker åkte ut på golvet i prydliga högar A, B, C osv. När jag kom till R lackade svetten, och lusten tvärdog. Snacka om att ta sig vatten över huvudet! Nu ligger jag här i TV-soffan igen i ryggläge, med bärbara på magen. Begrundar boktravarna....idag blir det inge mer gjort. Fyndade i alla fall många bra böcker som jag inte ens läst.
Hejdå för idag, nu kryper jag in under flisfilten tillsammans med Elisabeth George. Deckaren alltså :)

2 kommentarer:

Inger sa...

Sortera böcker är inte kul men ibland gör man ett ryck.

Hannele på Hisingen sa...

Livet utan böcker är trist :)